• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tycker @Dr. D borde ordinera sig själv en omfattande sinnesundersökning 😉
Håller med 😅
Men om allt nu sker så kan det vara så att en exitklocka kommer senare på året.
Och för att finansiera den i dessa tider måste något lämna. Helt ärligt så sitter kusinen från Frankfurt mest på armen och på Isofrane duger den alldeles utmärkt som badklocka.
Kul att den stannar i tråden och kommer bäras av en trevlig Sinnare 😊
 
Senast ändrad:
Oj då
EBE3E1E1-9BE5-4E41-B065-9F9BCE7B56E7.jpeg


Träffat @vanman på en fika och fick testa den här snyggingen, sitter verkligen perfekt på armen 👌🏽
Alltså - svarar mig själv;
Nästan chockartat tunn på armen för att vara en Sinn.
Den blå graderingen runtom ger klockan ett djup i verkligheten.
 
Håller med 😅
Men om allt nu sker så kan det vara så att en exitklocka kommer senare på året.
Och för att finansiera den i dessa tider måste något lämna. Helt ärligt så sitter kusinen från Frankfurt på armen och på Isofrane duger den alldeles utmärkt som badklocka.
Kul att den stannar i tråden och kommer bäras av en trevlig Sinnare 😊
Skoja bara såklart ❤️
 
Funderar på vad man ska ha för band för att den ska bli lite mer somrig... Nån som har några idéer?
16848585228721772675184536424137.jpg
Lite svår och kanske inte så somrigt men kanske canvas från Sinn?
(lånad bild från Uhrforum, de flesta där har den på länk);

full


Eller på ett mocca?
4414022-9504779874f84c2c3a48d71774431faf.jpg


Jag köpte det här Silikonbandet från Guinand, mest för att kunna bada med kusinen; Väldigt nöjd;
4975502-2bfaa693265347c1c41790cc2fe9edf6.jpg


Annars finns en del färggladare här;https://www.miros-time.de/zweiteiler/canvas-split/

Den gode @Clark Kent hade ju en 103 TI på orange band som jag tycker fungerade utmärkt.

Här är annonsen på den jag helst vill glömma!!!!
(grämer mig fortfarande)

 
Senast ändrad:
Lite svår och kanske inte så somtigt men kanske canvas från Sinn?
(lånad bild från Uhrforum, de flesta där har den på länk);

full


Eller på ett mocca?
4414022-9504779874f84c2c3a48d71774431faf.jpg


Jag köpte det här Silikonbandet från Guinand, mest för att kunna bada med kusinen; Väldigt nöjd;
4975502-2bfaa693265347c1c41790cc2fe9edf6.jpg


Annars finns en del färggladare här;https://www.miros-time.de/zweiteiler/canvas-split/

Den gode @Clark Kent hade ju en 103 på orange band som jag tycker fungerade utmärkt.
Testade silikonet på K12 när det kom hem förut, tanken är god men bandet kändes lite väl ”matt” mot den blanka tavlan och vridringen. Kanske lirar bättre på en vanlig 103? Smaksak iofs.
IMG_4161.jpeg


När vi ändå snackar sommargummi på denna modell så har jag två till gamla försök som jag inte riktigt föll för:
IMG_3748.jpeg

IMG_3307.jpeg
 
Senast ändrad:
Testade silikonet på K12 när det kom hem förut, tanken är god men bandet kändes lite väl ”matt” mot den blanka tavlan och vridringen. Kanske lirar bättre på en vanlig 103? Smaksak iofs.
IMG_4161.jpeg
Håller med där - min bezel på GMT är inte lika blank och huset är satinerat så passar där. Men det är ett sjukt sjukt skönt band eller hur? :)
 
Lite svår och kanske inte så somtigt men kanske canvas från Sinn?
(lånad bild från Uhrforum, de flesta där har den på länk);

full


Eller på ett mocca?
4414022-9504779874f84c2c3a48d71774431faf.jpg


Jag köpte det här Silikonbandet från Guinand, mest för att kunna bada med kusinen; Väldigt nöjd;
4975502-2bfaa693265347c1c41790cc2fe9edf6.jpg


Annars finns en del färggladare här;https://www.miros-time.de/zweiteiler/canvas-split/

Den gode @Clark Kent hade ju en 103 TI på orange band som jag tycker fungerade utmärkt.

Här är annonsen på den jag helst vill glömma!!!!
(grämer mig fortfarande)

Hmmmm, mocka var lite oväntat och riktigt nice 👍
Orange känns lite väl spexigt för farbrorn, men Guinand passar till Sinn också..?
 
Hmmmm, mocka var lite oväntat och riktigt nice 👍
Orange känns lite väl spexigt för farbrorn, men Guinand passar till Sinn också..?
Finns mocca här för vettig peng men kanske något tunn för K12?

 
Tillbaka
Topp