• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Fattar. Men frågan om användningen är såklart befogad.
Alldeles för många klockmärken som anspelar på militärt ursprung på många modeller med som i bästa fall bara är en jubileumsmodell utan faktiskt militär användning.

Därför tycker jag det är centralt att den är issued. Fliegerchronografs recension var av stor vikt när jag bestämde mig för att köpa
Kanske @Fliegerchronograph🚁 kan förtydliga frågan kring vilka modeller av UX som är issued?
 
om du läser Fliegerchronografs inlägg. De använder UX. Ungefär som svenska piloter får S&S UTC skydiver

Sedan använder väl var och en vad de vill tänker jag men då privat.

För övrigt är g s…ck hemskare än äppleklockor. Man kan väl inte strida och se fånig ut? 😘
Inget är hemskare än äppelklockor förutom krig och barn som far illa.
Därefter är det ett stort hopp ner till världssvälten på fjärde plats.
 
Intressant, hade i första hand tanke på 104 el 103.
Hitta inget om 104 men borde finnas någon vänlig själ i tråden som kan kolla.

Om 103 hittade jag följande på ze interwebs:

H-link with hex screws
t=4.0mm, thickest part of clasp as on wrist: 7.5mm

Fine-link with hex screws
t=3.3mm, thickest part of clasp as on wrist: 7.5mm (over a small length)

Källa: https://www.watchuseek.com/threads/sinn-two-link-aka-h-link-vs-fine-link-bracelet.4670795/page-3
 
Senast ändrad:
Kanske @Fliegerchronograph🚁 kan förtydliga frågan kring vilka modeller av UX som är issued?

Vet att olika versioner av Sinns EZM-modeller har använts i militära och polisiära sammanhang, säkerligen tilldelade som tjänsteutrustning men inte skiljande sig åt de klockor som kan köpas av allmänheten annat än särskild märkning, liknande vårt svenska M-nummersystem. Jag tror dock att @Clark Kent är betydligt bättre att svara på sånt så jag avstår vänligen men bestämt.

IMG_6912.jpeg
IMG_6913.jpeg


Ingen UX (den finns på annan ort) men min 757:a som jag har tilldelat mig själv. Gott så.

IMG_6906.jpeg
 
Vet att olika versioner av Sinns EZM-modeller har använts i militära och polisiära sammanhang, säkerligen tilldelade som tjänsteutrustning men inte skiljande sig åt de klockor som kan köpas av allmänheten annat än särskild märkning, liknande vårt svenska M-nummersystem. Jag tror dock att @Clark Kent är betydligt bättre att svara på sånt så jag avstår vänligen men bestämt.

IMG_6912.jpeg
IMG_6913.jpeg


Ingen UX (den finns på annan ort) men min 757:a som jag har tilldelat mig själv. Gott så.

IMG_6906.jpeg
Frågan om faktisk användning i fält av GSG9 är föredömligt besvarad i och med dessa foton. Stort tack 👍
 
Oavsett hur nöjd jag just nu känner mig med UX så kommer ändå sommarkänslan och ropar efter vittavlade klockor, var är alla 104or och 105or med det som fanns i tråden? Försvann dom? 🤔
 
Oavsett hur nöjd jag just nu känner mig med UX så kommer ändå sommarkänslan och ropar efter vittavlade klockor, var är alla 104or och 105or med det som fanns i tråden? Försvann dom? 🤔
Förstår precis vad du menar. Var nyss i samma båt tills jag gick och var otrogen med annat märke 😂


19C564AD-3081-4F26-9B58-B777554ECE59.jpeg
 
Ja, den där är sannerligen lyckad, med tanke på att den sålde slut så var det ju fler som tyckte det 😉
Märkligt att de inte har fler med vita tavlor men det kanske bara är försäljning några månader / år?
Nu är det inte bara Sinn som har få vita utan det verkar vara så bland de flesta tillverkare.


Har en skön Annandag Pingst!

Visst är väl alla lediga idag eller hur var det??
 
Märkligt att de inte har fler med vita tavlor men det kanske bara är försäljning några månader / år?
Nu är det inte bara Sinn som har få vita utan det verkar vara så bland de flesta tillverkare.
Vet att @ERIKSON URHANDEL hade en fin utläggning om varför det var så få vita tavlor och hur dåligt det sålde i relation till svart/blå tavlor. Men synd är det. Finns ju ett svenskt märke med vittavlade gmtklockor med offset krona jag funderat på i många år när solen kryper fram..
Har en skön Annandag Pingst!

Visst är väl alla lediga idag eller hur var det??
Fast i år är det ju inte så dåligt med 6:e juni, klämdagsläge på den 5:e ;-)
 
Vet att @ERIKSON URHANDEL hade en fin utläggning om varför det var så få vita tavlor och hur dåligt det sålde i relation till svart/blå tavlor. Men synd är det. Finns ju ett svenskt märke med vittavlade gmtklockor med offset krona jag funderat på i många år när solen kryper fram..

Fast i år är det ju inte så dåligt med 6:e juni, klämdagsläge på den 5:e ;-)
Aha den vore kul att läsa.
Historiskt så är väl pilotklockor är väl oftast svarta - och även dykare så det styr väl.
 
Personligen har jag svårt för vita tavlor, men jag kan uppskatta dom som ett smycke. Tycker att det i många fall blir lite väl blingit. 104an är ett undantag, clean och stram och snygg. Min 356a är snygg som ATTAN! Men, det är absolut ingen av mina ur som jag bär mest, den är för fin om ni fattar. För mig alltså.

Till kostym och vit skjorta passar den perfekt, nu är det mer sällan jag har det på mig så.....
 

Noterar att prisnivåerna på beg börjar bli intressanta.
 

Noterar att prisnivåerna på beg börjar bli intressanta.
Den där hade jag lätt nypt om jag inte just köpt 103:an!
 

Noterar att prisnivåerna på beg börjar bli intressanta.
Priset är helt OK, speciellt med tanke på att den är relativt nyservad. Tänk bara på att det kostar på att köpa till en tegimenterad länk (gissar att det är lite knepigt att hitta en begagnad till denna ref).

Men absolut, man tjänar en tusenlapp eller två mot vad en 756 på länk brukar gå för. 👍🏻
 
Tillbaka
Topp