• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Priset är helt OK, speciellt med tanke på att den är relativt nyservad. Tänk bara på att det kostar på att köpa till en tegimenterad länk (gissar att det är lite knepigt att hitta en begagnad till denna ref).
Köpte min länk 2020- de har gjort om den nu till 856.
Det som kan vara knepigt att få tag är ändbitarna som är lite högre tlll 756.
 
Köpte min länk 2020- de har gjort om den nu till 856.
Det som kan vara knepigt att få tag är ändbitarna som är lite högre tlll 756.
Tror det kostade ca 4000 (hela länken, F-länk) med en ny från Sinn. Coolast med annonsen nu är att det är en icke-diapal som är satinerad. Undrar om det fanns standard vid något tillfälle eller om det var en specialbeställning?
 
Senast ändrad:
Tror det kostade ca 4000 med en ny från Sinn. Coolt med annonsen nu är att det är en icke-diapal som är satinerad. Undrar om det fanns standard vid något tillfälle eller om det var en specialbeställning?
Den var riktigt tidig 2007, min är från 2009/2010.
@Jamterik din är väl också tegimenterad? Minns att din tydligen var diapal utan att det står någonstans?
 
Enligt uppgift är många diapal utan att ha märkningen, det smögs ut som ett slags test.

Edit, ja, min är dipal utan märkning.
Modellen som även användes vid kraschtesterna 2005 :)
Hård jävel!
1685350019024.png


Även den modell som först blev tegimenterad; Gissar att Damasko gjorde boetterna.
De har ju faktiskt modeller som fortfarande liknar 756.

 
Liten varning för framtiden - serva en diapal är väldigt dyrt och som det är nu med Sinns personalbrist… min 756 diapal har vart på semester sedan februari utan vidare uppdatering.
jaja, den dagen den sorgen. :) jag tycker min är ubercool eftersom den inte har dipal märkning men har Cosc nummer ingraverat på boetten. & jag fick med cert i pappersform. Fan, får nog ta fram den och använda den.
 
Det här med service för övrigt, jag servar inget som fungerar som det ska, om jag tänker på att min 956 är från 2012 och går som den ska utan några som helst problem så borde en dipal leva betydligt längre. Dvs, jag är inte orolig ännu.....

Har servat 2 ur hittills, 104 för att den inte ville dra upp sig själv. 356 för att pusherna var allt annat än samarbetsvilliga. Dom rörde sig i slowmo.
 
Hursomhaver, tror nog 756 fortfarande är den mest tydliga kronografen efter de med central minutvisare. Oförtjänt att den inte blivit populärare än vad den är.

Speciellt uppskattat när ”gubbmåttandet” för att kunna läsa av små subdials ökar för varje år om glasögonen inte är på. 😂
 
Det här med service för övrigt, jag servar inget som fungerar som det ska, om jag tänker på att min 956 är från 2012 och går som den ska utan några som helst problem så borde en dipal leva betydligt längre. Dvs, jag är inte orolig ännu.....

Har servat 2 ur hittills, 104 för att den inte ville dra upp sig själv. 356 för att pusherna var allt annat än samarbetsvilliga. Dom rörde sig i slowmo.

Min 756 är heller inte servad.
Låg still i lådan under ett antal år och sen klockintresset väcktes 2020 tickar den på utan bekymmer.
Sitter ju ett vanligt 7750 verk i den så om den skulle behöva service fixas den ju snabbare av en lokal uris istf en SPA resa till Frankfurt.
 
Hursomhaver, tror nog 756 fortfarande är den mest tydliga kronografen efter de med central minutvisare. Oförtjänt att den inte blivit populärare än vad den är.

Speciellt uppskattat när ”gubbmåttandet” för att kunna läsa av små subdials ökar för varje år om glasögonen inte är på. 😂
Tror det är höjden/hornens placering som gjorde den "lite svår".
Den upplevs lite "burkig" om man har den på ett vanligt band.
Jag gillar att tavlan är helt stilla om man inte använder kronografen.
 
Tillbaka
Topp