• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Känns inte som tråden skulle kunna enas modellen ändå 🤣 Finns ju en 104 FanGroup eller liknande som gjordes till en Facebookgrupp fokuserad på Sinn… så dom är nog absolut inte omöjliga.
Tycker det är roligt att kolla in om det kommer några nya japanare;

Aldrig riktigt fattat det där?
Om de nu tillverkar klockorna - varför då bara släppa dem i Japan?
Jag kan förstå Seiko/Citizen som har modeller de endast säljer på hemmamarknaden.
 
Skulle vilja åka till Japan och leta igenom fyndlådorna på loppisar - finns säkert några skatter där :)
De gjorde några modeller till varuhuset Isetan som är lyckade.
isetan1-jpg.15002961

Sinn-556-Isetan-(2).jpg


Den här U2;
was developed for members of the Maritime Self-Defense Force Submarine Fleet. The biggest feature is the dolphin mark of the submarine fleet at the 6 o'clock position on the dial. In addition, the abbreviation JMSDF (Japan Maritime Self-Defense Force) and SBF (Fleet Submarine Force) of the Maritime Self-Defense Force and the submarine fleet are marked at 9 o'clock.
2-12.jpg
 
Tycker det är roligt att kolla in om det kommer några nya japanare;

Aldrig riktigt fattat det där?
Om de nu tillverkar klockorna - varför då bara släppa dem i Japan?
Jag kan förstå Seiko/Citizen som har modeller de endast säljer på hemmamarknaden.
Japan är lustigt, spenderat en del tid där pre-pandemin och allt är LE där, varför har jag inte fördjupat mig i, men min känsla är att det är viktigt att vara ”unik” där. Så det är nog en sälj-usp. Alla märken oavsett ursprungsland har LE-editioner där. Såg tex Woolpower-tröjor där i färger som inte ens skådats på outleten här i Östersund…
 
Ligger väl nått i det, men då kan man tycka att LE:na borde bli ännu mindre serier än vad det är idag, typ 5ex ;-)
MM men då blir det troligen för dyrt att producera tavlorna- för det är väl egentligen den stora skillnaden mellan en i sortimentet och LE.
Det ska ritas i CAD, sen produceras och tror kanske att 100 är minsta batch för många producenter.
 
Den här U2;
was developed for members of the Maritime Self-Defense Force Submarine Fleet. The biggest feature is the dolphin mark of the submarine fleet at the 6 o'clock position on the dial. In addition, the abbreviation JMSDF (Japan Maritime Self-Defense Force) and SBF (Fleet Submarine Force) of the Maritime Self-Defense Force and the submarine fleet are marked at 9 o'clock.
2-12.jpg
Nått som är lite intressant med just limiterade U2 modellerna är dom envisas med att ta bort 24h visaren.. ex. U2W och denna ovan… varför? För att man kan antagligen :)
 
Så nöjd med det svarta silikonbandet! Känner mig mycket coolare än jag egentligen är. 🤓 Det stora spännet balanserar upp klockan perfekt på handleden och viklås är perfekt för mig som tar av och på klockan en massa gånger under arbetsdagen. Isofrane är underbart bekvämt men tar ganska lång tid att ta av och på i jämförelse.

IMG_20230603_195011_edit_975234201157439.jpg
 
Tillbaka
Topp