• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

27 grader och vindstilla. Lite väl bra för mig, men jag är nöjd med klockan. 😍
IMG_20230607_114827.jpg
Så där ja, då känner man igen dig🤗.
 
Vad är rimligt att en sinn u 50 tappar i värde någon som vet
0C85B559-FC0A-4F43-B53E-AAC53B1C8F2C.jpeg
Går väl att titta i K&S, ser ut som de flesta går ut för cirka 20% under inköpspris vid första försäljning, kanske finns bättre marginal utifrån prishöjningarna men risken är väl den vanliga just nu, dvs att alla inte har lust att köpa för utsatt pris.

Ser ju ut som att det bumpas några gånger innan försäljning också.

Sinn är väl inget man ska köpa för att tjäna sig en hacka… 😎
 
Det va väll lite som jag tänkte också det är ju få klockor jag köpt föra att tjäna pengar 😂 men ibland måste man kanske göra om och göra rätt
 
Har inte riktigt kollat och dessutom verkar allt segt på K&S men tappar man ”bara” 20% tror jag man ska vara nöjd.
Det där är lite lurigt för hur snabba eller tröga olika modeller är varierar så otroligt mycket från tid till annan. Just för tillfället verkar tex 356 väldigt svårsåld
 
Har inte riktigt kollat och dessutom verkar allt segt på K&S men tappar man ”bara” 20% tror jag man ska vara nöjd.
Det där är lite lurigt för hur snabba eller tröga olika modeller är varierar så otroligt mycket från tid till annan. Just för tillfället verkar tex 356 väldigt svårsåld
Jag håller med det mesta e trögt 20% skulle jag va mer än nöjd med bästa e väll o lägga den i en låda och plocka fram om ett år o hoppas att man gillar den 😄
 
Jag håller med det mesta e trögt 20% skulle jag va mer än nöjd med bästa e väll o lägga den i en låda och plocka fram om ett år o hoppas att man gillar den 😄
Dom slutar nog tyvärr oftast närmare 30% skulle jag gissa utifrån att många har både en och två pb. Gäller nog att träffa rätt och ha exakt den modell någon annan söker för att få betalt idag..

IMG_4822.jpeg

Slänger in en åka 🚂 med UX bild.
 
Dom slutar nog tyvärr oftast närmare 30% skulle jag gissa utifrån att många har både en och två pb. Gäller nog att träffa rätt och ha exakt den modell någon annan söker för att få betalt idag..

IMG_4822.jpeg

Slänger in en åka 🚂 med UX bild.
Det finns ett säkert sätt att undvika en 30%ig förlust. Samma metod som jag tilämpat i snart 40 år.. Men det är ju ingen som lyssnar på råd från gamla gubbar :(
 
Ett lysande exempel är denna klocka som jag köpte av en forum medlem. Så länge den ligger kvar i det eviga slutförvaret så har jag inte realiserat en förlust. Men å andra sidan kan man se det som en 100% förlust eftersom klockan inte kommer att säljas :rolleyes:

IMG_0943 (2).JPG
Den är ju så himla fin den där, det är som jag alltid säger, för lite E-lumade klockor i Sinns sortiment!
 
Första Sinn för mig, känns väldigt bra och riktigt nöjd över enkelheten. Första dagen i min ägo fick den hänga med på skjutbanan 😄

Har ni något tips på bra canvas till den?

5CBCF28F-8578-4B96-9454-67E7FDA1AC04.jpeg
Grattis till en fin klocka! Slår ett slag för Rios1931 s canvas som jag tycker är prisvärda. Tex modellen Ohio om man vill ha vita sömmar eller Maryland om man vill ha färgmatchande sömmar. De är av något tjockare modell om man gillar det.
1686200301085.png
1686200333070.png
 
Tillbaka
Topp