• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Grattis till en fin klocka! Slår ett slag för Rios1931 s canvas som jag tycker är prisvärda. Tex modellen Ohio om man vill ha vita sömmar eller Maryland om man vill ha färgmatchande sömmar. De är av något tjockare modell om man gillar det.
1686200301085.png
1686200333070.png
Det där är ett mycket bra band. Kvalitet rakt igenom. Spännet är också det högkvalitativt, vilket tyvärr är en svag punkt på många andra canvas.
 
Någon Sinner som har erfarenhet av deras silikonband och vill dela med sig av denna (alltså erfarenheten, inte bandet 😂). Om ja, är det praktiskt/bekvämt under sommartid och varmt väder?

Överväger ett grått gummi till min Sinn U50 DS som i bilden nedan.
Screenshot_20230608-082620_YouTube.jpg
 
Någon Sinner som har erfarenhet av deras silikonband och vill dela med sig av denna (alltså erfarenheten, inte bandet 😂). Om ja, är det praktiskt/bekvämt under sommartid och varmt väder?

Överväger ett grått gummi till min Sinn U50 DS som i bilden nedan.
Screenshot_20230608-082620_YouTube.jpg
Mycket bekvämt. Bästa gummit till Sinn enligt mig. Och snyggt är det också. Viklåset har snabbjustering så lätt att justera vid varmt väder.

Värt att veta är att dessa gummin får en ganska sliten yta rätt snabbt. Inget som stör mig. Har dock Inte haft den erfarenheten av andra gummin som ex isofrane
 
Första Sinn för mig, känns väldigt bra och riktigt nöjd över enkelheten. Första dagen i min ägo fick den hänga med på skjutbanan 😄

Har ni något tips på bra canvas till den?

5CBCF28F-8578-4B96-9454-67E7FDA1AC04.jpeg
Stort grattis!

Håller såklart med föregående skribenter även om jag tycker Sinns egna band är onödigt dyra.
Jag köper gärna Rios och då på waccex.de
Fraktfritt och 10% med koden waccex10. Gillar även att man kan välja spänne mellan tex polerat och satiniserat.
 
Stort grattis!

Håller såklart med föregående skribenter även om jag tycker Sinns egna band är onödigt dyra.
Jag köper gärna Rios och då på waccex.de
Fraktfritt och 10% med koden waccex10. Gillar även att man kan välja spänne mellan tex polerat och satiniserat.
Grymt, stort tack för alla tips!!
 
Någon Sinner som har erfarenhet av deras silikonband och vill dela med sig av denna (alltså erfarenheten, inte bandet 😂). Om ja, är det praktiskt/bekvämt under sommartid och varmt väder?

Överväger ett grått gummi till min Sinn U50 DS som i bilden nedan.
Screenshot_20230608-082620_YouTube.jpg
Formstabilt på gott och ont :)
Det är ju ett gjutet silikonband så inget som smiter kring leden som till exempel Isofrane.
Men snyggt är det och absolut ett bra band på sommaren.
 
Någon Sinner som har erfarenhet av deras silikonband och vill dela med sig av denna (alltså erfarenheten, inte bandet 😂). Om ja, är det praktiskt/bekvämt under sommartid och varmt väder?

Överväger ett grått gummi till min Sinn U50 DS som i bilden nedan.
Screenshot_20230608-082620_YouTube.jpg
Mycket snyggt, perfekt kombo! Sinns silikon sitter som ett smäck. Enda jag egentligen kan anmärka på när det gäller Sinns silikon baserat på erfarenhet av ett svart, vitt och grönt till UX är att den från början matta finishen får inslag av blankhet när det får en tid av användning på nacken. Dock har inte alla upplevt/brytt sig om det.
 
Mycket snyggt, perfekt kombo! Sinns silikon sitter som ett smäck. Enda jag egentligen kan anmärka på när det gäller Sinns silikon baserat på erfarenhet av ett svart, vitt och grönt till UX är att den från början matta finishen får inslag av blankhet när det får en tid av användning på nacken. Dock har inte alla upplevt/brytt sig om det.
+1 och bra förklaring!
 
Formstabilt på gott och ont :)
Det är ju ett gjutet silikonband så inget som smiter kring leden som till exempel Isofrane.
Men snyggt är det och absolut ett bra band på sommaren.
Tack bäste kollega! Jag hittade ett liknande band fast tio gånger billigare som jag beställt för att se om jag ens gillar gummi/silikonlooken:
Screenshot_20230608_145551.jpg

Ska enligt beskrivning passa bland annat Speedy och Sinn 556 så då borde den rimligen sitta OK på U50:n. Ser det bra ut och känns någorlunda bra uppgraderar jag till Sinns band i framtiden.
 
Mycket snyggt, perfekt kombo! Sinns silikon sitter som ett smäck. Enda jag egentligen kan anmärka på när det gäller Sinns silikon baserat på erfarenhet av ett svart, vitt och grönt till UX är att den från början matta finishen får inslag av blankhet när det får en tid av användning på nacken. Dock har inte alla upplevt/brytt sig om det.
Tack för info! Tycker du den drar till sig mycket ludd och damm?
 
Återkommer givetvis med uppdatering när jag fått gummit!

Oavsett älskar jag den här klockan, kan inte sluta titta på den. Det gråa sandblästrade stålet, sprut-stilade visarna, urtavlan... allt är magiskt! Tror det är min nya favorit. Var lite rädd först att jag skulle ångra mig och vilja ha en vanlig U50 men detta känns helt rätt! Den perfekta sommarklockan.
20230608_090523.jpg
 
Tillbaka
Topp