• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ahh. Jag missförstod kanske. Vad är IB och IM?
Index alltså inga siffror B för blå.
M för mocca - brun.
Snygg som attan :)

556_I_M.jpg
 
Kanske OT, men Måste säga att jag tycker lite synd om hen som sitter och PB:ar en UX en tusenlapp i taget (och gjort det ett tag) och @Limeee fick sin såld bums - ett tydligt exmpel på ”var” den aktuella prisnivån ”är” sattes ju där och då.

Kanske lite lika me det vi spekulerade om pris på den osålda 856:an, man måste känna märket och köparna väl för att sätta ett för stunden rätt pris…
Ja den gick snabbt faktiskt. Hade fått erbjudande på 14.800kr från klockhandlare, så var väl kanske något lågt pris, men är glad att den stannar på forumet😊

En skillnad är ju även att den andra UX är helt tegimenterad till skillnad från min. Om det nu skulle ge nån slant extra.
 
Ja den gick snabbt faktiskt. Hade fått erbjudande på 14.800kr från klockhandlare, så var väl kanske något lågt pris, men är glad att den stannar på forumet😊

En skillnad är ju även att den andra UX är helt tegimenterad till skillnad från min. Om det nu skulle ge nån slant extra.
jag är lite sugen på en bronsare - någon som har någon 🤣
 
Ja den gick snabbt faktiskt. Hade fått erbjudande på 14.800kr från klockhandlare, så var väl kanske något lågt pris, men är glad att den stannar på forumet😊

En skillnad är ju även att den andra UX är helt tegimenterad till skillnad från min. Om det nu skulle ge nån slant extra.
Aha den är tegimenterad misstänkte det. Såg att länken var det men stod inget om boetten när jag läste iaf.
 
Kanske OT, men Måste säga att jag tycker lite synd om hen som sitter och PB:ar en UX en tusenlapp i taget (och gjort det ett tag) och @Limeee fick sin såld bums - ett tydligt exmpel på ”var” den aktuella prisnivån ”är” sattes ju där och då.

Kanske lite lika me det vi spekulerade om pris på den osålda 856:an, man måste känna märket och köparna väl för att sätta ett för stunden rätt pris…
Ja, vi borde nästan tagga säljaren av 856:an så att han kan följa våra resonemang här i tråden. Inte för att vara taskiga således, utan i konstruktivt syfte om han hoppas få den såld någon gång. Att begära 16500 kr för en 8 år gammal 856 UTC med dingad boett och skadat glas kommer ju aldrig att leda någon vart... vilket den 1,5 år gamla annonsen vittnar om.
 
Ja, vi borde nästan tagga säljaren av 856:an så att han kan följa våra resonemang här i tråden. Inte för att vara taskiga således, utan i konstruktivt syfte om han hoppas få den såld någon gång. Att begära 16500 kr för en 8 år gammal 856 UTC med dingad boett och skadat glas kommer ju aldrig att leda någon vart... vilket den 1,5 år gamla annonsen vittnar om.
Kanske det, men jag tänker att någon som försöker sälja en Sinn bör ju läsa Sinntråden..?
 
Ja, vi borde nästan tagga säljaren av 856:an så att han kan följa våra resonemang här i tråden. Inte för att vara taskiga således, utan i konstruktivt syfte om han hoppas få den såld någon gång. Att begära 16500 kr för en 8 år gammal 856 UTC med dingad boett och skadat glas kommer ju aldrig att leda någon vart... vilket den 1,5 år gamla annonsen vittnar om.
Han skulle ju kunnas slumpa bort den till mig så jag kan skicka den till Sinn för destromoddning :) 😜
 
Jag ville mest retas lite med en herre jag såg lagt upp något i en annan tråd som börjar med err O och slutar med RIS :)
Ledsen men hänger inte med?

Vad har en stenhård, oljefylld, 5.000 meters dykare med dokumenterad militär användning gemensamt med en pastellfärgad 36 mm dykarwannabe i brons?

😅😉

Edit. Utöver det ekonomiska värdet som kan vara lika såklart
 
Senast ändrad:
Ledsen men hänger inte med?

Vad har en stenhård, oljefylld, 5.000 meters dykare med dokumenterad militär användning gemensamt med en pastellfärgad 36 mm dykarwannabe i brons?

😅😉

Edit. Utöver det ekonomiska värdet som kan vara lika såklart
Menade att jag såg @Limeee nya Oxxxs - och ett skoj om när den kommer på köp och sälj - inget annat 😊
 
Ja, vi borde nästan tagga säljaren av 856:an så att han kan följa våra resonemang här i tråden. Inte för att vara taskiga således, utan i konstruktivt syfte om han hoppas få den såld någon gång. Att begära 16500 kr för en 8 år gammal 856 UTC med dingad boett och skadat glas kommer ju aldrig att leda någon vart... vilket den 1,5 år gamla annonsen vittnar om.
Jag håller med om att ditt antagande är rimligt men förstått att det sällan är så. Därför skriver jag ibland kommentarer om priser etc på liggande annonser utifrån läsare av Sinn-tråden. I någon form av entusiasm-gemenskap ser man gärna att alla gör ”bra” köp
 
Jo, absolut! Inte så svårmoddad klocka dock. Vet vi brottade ner oss i detta i tråden tidigare, utifrån tavelfästen mm, framförallt de datumlösa typ IB och IM lär snabbt gå att svänga om för den händige…
Men asså. Kan man inte bara ta en vanlig 556a och vrida verk & tavla 180 grader?

Har en urmakare som säkert lätt skulle kunna fixa till det
 
Tillbaka
Topp