• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Håller verkligen med om detta. Om man ska ha en U50 måste man vara ganska säker på att man gillar tooliga klockor, för det är en helt kompromisslös dykare. I princip omöjlig att dressa upp skulle jag säga. 556 är nog ett bättre val som allroundklocka i så fall.
Jag tror det beror lite på preferens, om man kan förlikas med läder på dykare (tex. 🐊-präglad) så tycker jag att det fungerar förvånansvärt bra med även U1 till kostym, men det viktigaste är nog att man själv känner att det fungerar)

Själv vill jag slå ett slag för EZM3F, den är superallround och toolig, samt funkar bra på läder!

IMG_1966.jpeg

Om man dessutom bär klockan ”nedan” knölen mot handleden så är destro (vänsterkrona) något av det bästa som finns! @APersson

Ska hålla tyst om perlonets storslagenhet för annars lynchar @R.Capac och @Laddsladd mig :)
 
Jag tror det beror lite på preferens, om man kan förlikas med läder på dykare (tex. 🐊-präglad) så tycker jag att det fungerar förvånansvärt bra med även U1 till kostym, men det viktigaste är nog att man själv känner att det fungerar)

Själv vill jag slå ett slag för EZM3F, den är superallround och toolig, samt funkar bra på läder!

IMG_1966.jpeg

Om man dessutom bär klockan ”nedan” knölen mot handleden så är destro (vänsterkrona) något av det bästa som finns! @APersson

Ska hålla tyst om perlonets storslagenhet för annars lynchar @R.Capac och @Laddsladd mig :)
Absolut, jag själv bryr mig inte särskilt mycket om konventioner och har gärna rena toolklockor även till festligheter. Men majoriteten av befolkningen är nog inte lika störda som oss här i tråden och skulle kanske hellre välja något mer lättsmält än U50 på fest. 😁
 
Absolut, jag själv bryr mig inte särskilt mycket om konventioner och har gärna rena toolklockor även till festligheter. Men majoriteten av befolkningen är nog inte lika störda som oss här i tråden och skulle kanske hellre välja något mer lättsmält än U50 på fest. 😁
Jag tycker dessutom att det är kul att variera med olika klockor/modeller och band för olika tillfällen. Ibland tämligen krystat men ändå ett försök till medvetet val inför bärandet
 
Hej alla!

Ny till när det kommer till det här med klockor, och efter mycket övervägande och läsning har jag hittat Sinn.
Min övertygelse (för det är vad det är just nu...) är att sinn erbjuder mycket klocka för pengarna.
Hittills är den dyraste klockan jag haft en Garmin 5 Fenix.

Min fråga till er handlar egentligen om vilken klocka i Sinn serien jag kommer bli mest nöjd med, och som passar mig.
Varianter jag kollat på är 104, 105, UX samt de andra US-varianterna. Klockan ska kunna användas till vardags såväl som i uppklätt sammanhang.
Min "stil" så att säga är denim och work shirts. Jag dyker inte så klockan kommer mer vara prydnad.
Kommer en 104(5) kännas för uppklätt till ovan nämnd beskrivning?

Tar tacksamt emot även andra tips också!

Ha det gott!
Även jag kan rekommendera 556an med eller utan destro (kronan till vänster). 556an har ju en väldigt angenäm storlek och det finns flera olika tavlor att välja mellan. Lycka till :)

IMG_0935.jpeg
 
Även jag kan rekommendera 556an med eller utan destro (kronan till vänster). 556an har ju en väldigt angenäm storlek och det finns flera olika tavlor att välja mellan. Lycka till :)

IMG_0935.jpeg
Finns ju tyvärr väldigt få destro 556, det är ju den du har samt M30 LE:n så det lär ju finnas mindre än 200ex sådana..(alltså destro-556)
 
Kanske OT, men Måste säga att jag tycker lite synd om hen som sitter och PB:ar en UX en tusenlapp i taget (och gjort det ett tag) och @Limeee fick sin såld bums - ett tydligt exmpel på ”var” den aktuella prisnivån ”är” sattes ju där och då.

Kanske lite lika me det vi spekulerade om pris på den osålda 856:an, man måste känna märket och köparna väl för att sätta ett för stunden rätt pris…
 
Kanske OT, men Måste säga att jag tycker lite synd om hen som sitter och PB:ar en UX en tusenlapp i taget (och gjort det ett tag) och @Limeee fick sin såld bums - ett tydligt exmpel på ”var” den aktuella prisnivån ”är” sattes ju där och då.

Kanske lite lika me det vi spekulerade om pris på den osålda 856:an, man måste känna märket och köparna väl för att sätta ett för stunden rätt pris…
Helt enig.
Priset behöver avspegla serviceintervall (och såklart efterfrågan för vald modell)
 
Tillbaka
Topp