• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Vänder man bara tavlan så blir datumet uppochner i rutan, utifrån hur datumskivan ser ut, skrev ett långt inlägg om detta för nått år sedan, med sprängskiss på verket mm… ska se om jag hittar igen det i tråden.
För 500 spänn är det definitivt inte värt att förnedra sig och bära på höger arm som vissa gör genom så kallad ”fattigmansdestro” (Ping @Dr. D ) ❤️
 
Gäller väl att hitta en urmakare som vill montera ens ebayköpa datumskiva bara, det var sas ex works.
Det får nog bli en ezm3 som komplement till min 556 destro istället. Tyvärr verkar det dock som jag får köpa den ny för på Chrono24 ligger dom över listpris begagnade av någon märklig anledning.

Billigast ny verkar vara i Prague hos chronoshop.
 
Senast ändrad:
Har på något sätt alltid varit lite skeptisk till min U50. Tycker den är för stor för mig. Men så är den ofta ändå med på äventyr och när jag ser ner på den så är dess estetisk så fulländad och sylvass!

20230730_144030.jpg
 
Är väll som med Covid. Det drabbar bara fint folk i stockholm :rolleyes:

Utanför Enköping där jag bor ser man bara massa CB moln i söder och norr, det regnar och åskar överallt men här är det inte ens duggregn.. Finna kanske en anledning att de kallar området för Norra torra trögd. :) Den enkla förklarinen är mälaren och topografin..
 
Är väll som med Covid. Det drabbar bara fint folk i stockholm :rolleyes:

Utanför Enköping där jag bor ser man bara massa CB moln i söder och norr, det regnar och åskar överallt men här är det inte ens duggregn.. Finna kanske en anledning att de kallar området för Norra torra trögd. :) Den enkla förklarinen är mälaren och topografin..
Nästan samma här i centrala Skåne. Konvektivt väder med en massa cb. Ena sekunden öser det ner, den andra är det blå himmel. Men åskan har vi sluppit :)
 
Utan att vara det minsta partisk i frågan skulle jag nog våga påstå att UX är det cleanaste och coolaste som fabriken släppt.
20230730_184717.jpg

Ingen som kan hugga på den va? 😝
Hhnngghh, den är så rå på Iso! Måste införskaffa ett sådant, tror det hade varit perfekt på U50 också. Det är dock klurigare för mig eftersom jag måste hitta ett exemplar med DLC-spänne. Samtidigt vägrar jag betala nästan tvåtusen plus importmoms. Nä, det får allt vänta, hur sugen jag än blir av den där bilden...
 
Hhnngghh, den är så rå på Iso! Måste införskaffa ett sådant, tror det hade varit perfekt på U50 också. Det är dock klurigare för mig eftersom jag måste hitta ett exemplar med DLC-spänne. Samtidigt vägrar jag betala nästan tvåtusen plus importmoms. Nä, det får allt vänta, hur sugen jag än blir av den där bilden...
Kan inte mer än instämma. Isofrane och UX är en riktigt bra kombination. Egentligen är det väl boetten och bandet som passar ihop, så nog är det säkert så att U-serien och Isofrane rent generellt gifter sig fint.

Fick vänta rätt länge innan jag knep ett beggat Isofrane till min UX. Så att invänta ett med svart spänne, det är väl lite av en enhörning kanske.
Skaffa ett band och sen komplettera med ett svart spänne kanske?
 
Hhnngghh, den är så rå på Iso! Måste införskaffa ett sådant, tror det hade varit perfekt på U50 också. Det är dock klurigare för mig eftersom jag måste hitta ett exemplar med DLC-spänne. Samtidigt vägrar jag betala nästan tvåtusen plus importmoms. Nä, det får allt vänta, hur sugen jag än blir av den där bilden...
Det skickas från Portugal. De lägger på svensk moms.
Finns en rabattkod som ger 15% rabatt.
YOUTUBE15
Så totalt 1604 kronor - nästan gratis ju :)

 
Senast ändrad:
Det är väl Borealis som skickas från Portugal? Isofrane skickas från Synchron i Österrike och de brukar lägga på österrikisk moms som är 20%. 🙂

My bad!

Helt rätt - kollade kvittot och visst är det så - fick 20%VAT på köpet jag gjorde -21.
Men när jag slog en låtsas order så la de nu på 25% moms.
 
My bad!

Helt rätt - kollade kvittot och visst är det så - fick 20%VAT på köpet jag gjorde -21.
Men när jag slog en låtsas order så la de nu på 25% moms.
Där ser man. Undrar varför de har börjat lägga på svensk moms nu. 🤔 Aja, 5% extra är väl inte hela världen men de kostar redan ganska mycket pengar så... Hur mycket ska de ha för frakten nu för tiden? Har för mig att de höjt den också.
 
Borealis är förvisso ett gott alternativ. Någon som vet om det går att DIY-svärta ett spänne? Typ sådan där blåneringsvätska som jägarna har till sina muskedunder?
 
Där ser man. Undrar varför de har börjat lägga på svensk moms nu. 🤔 Aja, 5% extra är väl inte hela världen men de kostar redan ganska mycket pengar så... Hur mycket ska de ha för frakten nu för tiden? Har för mig att de höjt den också.
Höjt från 10 till 17 usd.
Sen har ju kronan tappat rejält från när jag köpte i juni -21.
Kursen var då 8,48 och nu 10,83...
 
Tillbaka
Topp