• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Där ser man. Undrar varför de har börjat lägga på svensk moms nu. 🤔 Aja, 5% extra är väl inte hela världen men de kostar redan ganska mycket pengar så... Hur mycket ska de ha för frakten nu för tiden? Har för mig att de höjt den också.
Man betalar motsvarande 25% moms vid köp inom eu. Priset står som tidigare nämnt med Österrikisk moms så mellanskillnaden 5% tillkommer. Så även från tex Tyskland men då från 19% vill jag minnas. Inget eget hittepå från Syncron utan skatteregler.
 
Man betalar motsvarande 25% moms vid köp inom eu. Priset står som tidigare nämnt med Österrikisk moms så mellanskillnaden 5% tillkommer. Så även från tex Tyskland men då från 19% vill jag minnas. Inget eget hittepå från Syncron utan skatteregler.
Tidigare hade de 20% moms så var tanken att man skulle betala de resterande 5% i Sverige då? Har dålig koll på vad som gäller men jag trodde att man skulle betala den moms som gäller för landet man köper ifrån inom EU.
 
Tidigare hade de 20% moms så var tanken att man skulle betala de resterande 5% i Sverige då? Har dålig koll på vad som gäller men jag trodde att man skulle betala den moms som gäller för landet man köper ifrån inom EU.
Du betalar det vid köpet. Förut för något år sedan betalade man eu-landets moms. Därför betalade @dr.d 20%, dvs Österrikes moms när han beställde. Waccex.de införde samma sak när det begavs sig och ägaren hade inget val enl. honom.
 
Du betalar det vid köpet. Förut för något år sedan betalade man eu-landets moms. Därför betalade @dr.d 20%, dvs Österrikes moms när han beställde. Waccex.de införde samma sak när det begavs sig och ägaren hade inget val enl. honom.
Fint, då har man lärt sig något nytt idag också. 😁
 
Håller mig inomhus ....
IMG_0133.jpeg
Skärmavbild 2023-07-31 kl. 09.45.19.jpg
 
Du betalar det vid köpet. Förut för något år sedan betalade man eu-landets moms. Därför betalade @dr.d 20%, dvs Österrikes moms när han beställde. Waccex.de införde samma sak när det begavs sig och ägaren hade inget val enl. honom.
Nästan.
Vid försäljning som skickas till privatperson inom EU ska moms tas ut i det land där köparen bor. Men om företagets totala försäljning under ett år understiger 10 TEUR kan man ,som en ventil för små företag, klara sig med att debitera moms för säljarens land.
 
Nästan.
Vid försäljning som skickas till privatperson inom EU ska moms tas ut i det land där köparen bor. Men om företagets totala försäljning under ett år understiger 10 TEUR kan man ,som en ventil för små företag, klara sig med att debitera moms för säljarens land.
Och i Waccexs fall måste företaget betala moms till landet varan levereras till. Och jag betalar 25% moms till Waccex direkt vid betalning bara för att förtydliga.
 
Håller fullständigt med :).
På tal om straps. Vad tror ni om dessa? Hade Sinns eget gummilås passat på dessa? (synd att dom inte har ett rött band)

 
På tal om straps. Vad tror ni om dessa? Hade Sinns eget gummilås passat på dessa? (synd att dom inte har ett rött band)

Gummit du visar smalnar av från 20mm vid lug till 18mm vid spänne. Och det gör inte Sinn-silikonet som är 20mm hela vägen. Om du har ett Sinngummilås till 556 så passar det inte och jag tror inte det finns 18mm gummilås? Så tvek.
 
Håller med. Har ett sånt band (kopia på Chronissimo). Men är lite vintrigt
 
Tillbaka
Topp