• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag e nöjd med spännet 😀
Och om du får för dig att bli "onöjd" så slår du bara en kik på köp och sälj 😉
IMG_20211122_233559__01.jpg
 
Blev inspirerad av alla B-uhr i tråden så jag fick damma av min också 😁
20230804_190728.jpg
Underbart att se! Vilken revival 856B fått nu på sistone.

Vad tycker ni andra om baklocket? Själv tycker jag det hade varit roligt med ett graverat motiv som anknyter till flyghistorien på något sätt. Exempelvis har Longines HydroConquest och Rado Captain Cook väldigt fint utförd gravyr och det förhöjer upplevelsen när man tar på sig klockan på morgonen. Samtidigt uppskattar jag väldigt mycket att det inte är en öppen baksida med glas.

Baklocket kanske går att sammanfatta som 100 procent tysk utilitarism eller något? Inga krusiduller eller tjafs. 😁
 
Underbart att se! Vilken revival 856B fått nu på sistone.

Vad tycker ni andra om baklocket? Själv tycker jag det hade varit roligt med ett graverat motiv som anknyter till flyghistorien på något sätt. Exempelvis har Longines HydroConquest och Rado Captain Cook väldigt fint utförd gravyr och det förhöjer upplevelsen när man tar på sig klockan på morgonen. Samtidigt uppskattar jag väldigt mycket att det inte är en öppen baksida med glas.

Baklocket kanske går att sammanfatta som 100 procent tysk utilitarism eller något? Inga krusiduller eller tjafs. 😁
Gillart!
Inget tjafs utan ett rent tyskt baklock med den information man behöver 😂
 
Ojoj, vilket avstånd skjuter man på med dessa pistoler? Och snygg kombo med det mörk sandfärgade bandet.
25m på en vanlig internationell 25m pistoltavla. Man skjuter 13 skott (för att hedra de gamla karolinerna som hade 13 skott med sig ut på slagfältet) på max 30min och räknar sedan dom 10 bästa. Så max 100 poäng.

Ja visst blev det bra!? Det är Sinns eget band.
 
Tillbaka
Topp