Och är "kortare"Sinn har ett liknande men det står nog Sinn på det.
Men funkar det spelar det ju ingen roll
![Smiling face with smiling eyes :blush: 😊](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f60a.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och är "kortare"Sinn har ett liknande men det står nog Sinn på det.
Jag e nöjd med spännetSinn har ett liknande men det står nog Sinn på det.
Hmm. Jag har en annan modell. Men tyvärr tycker jag at 'öronen' gräver in i handleden och gör ont.
Jag tror mitt original till 836 ser likadant ut. Lite osäker och är inte hemma så kan inte kolla
Underbart att se! Vilken revival 856B fått nu på sistone.Blev inspirerad av alla B-uhr i tråden så jag fick damma av min också
![]()
Wait, what!? Har vi 85,6st B-Uhr på KS?10% av B-uhr en finns i denna tråd.![]()
Vi har nog inte ens 85 pers i trådenWait, what!? Har vi 85,6st B-Uhr på KS?
Jovars, över tid såVi har nog inte ens 85 pers i tråden![]()
Gillart!Underbart att se! Vilken revival 856B fått nu på sistone.
Vad tycker ni andra om baklocket? Själv tycker jag det hade varit roligt med ett graverat motiv som anknyter till flyghistorien på något sätt. Exempelvis har Longines HydroConquest och Rado Captain Cook väldigt fint utförd gravyr och det förhöjer upplevelsen när man tar på sig klockan på morgonen. Samtidigt uppskattar jag väldigt mycket att det inte är en öppen baksida med glas.
Baklocket kanske går att sammanfatta som 100 procent tysk utilitarism eller något? Inga krusiduller eller tjafs.![]()
@Jamterik är väldigt positiv på fredagskvällen. En lätt avrundning bara10% av B-uhr en finns i denna tråd.![]()
Ja, tysk minimalism/modernism är vackert det också. Kunde i och för sig varit ännu mindre tjafs om Sinn hade förkortat alla ord som Försvarsmakten har för vana att göra. Min favorit är helikopterlandningsplats som för enkelhetens skull förkortas hkpldnpl.Gillart!
Inget tjafs utan ett rent tyskt baklock med den information man behöver![]()
HahaJa, tysk minimalism/modernism är vackert det också. Kunde i och för sig varit ännu mindre tjafs om Sinn hade förkortat alla ord som Försvarsmakten har för vana att göra. Min favorit är helikopterlandningsplats som för enkelhetens skull förkortas hkpldnpl.
Min favorit är grodman, som i Försvaret förkortas grdman...Ja, tysk minimalism/modernism är vackert det också. Kunde i och för sig varit ännu mindre tjafs om Sinn hade förkortat alla ord som Försvarsmakten har för vana att göra. Min favorit är helikopterlandningsplats som för enkelhetens skull förkortas hkpldnpl.
Min favorit är GFLU, som följdes av ett årtal med två siffror tex GLFU 92, en mycket givande och kul utbidning som fans på F5Min favorit är grodman, som i Försvaret förkortas grdman...![]()
Den högra påminer väldigt mycket om en Lepage..Det har blivit alldeles för lite träning på sistone. Men idag blev det av. Och 556:an fick hänga med
![]()
Ojoj, vilket avstånd skjuter man på med dessa pistoler? Och snygg kombo med det mörk sandfärgade bandet.Det har blivit alldeles för lite träning på sistone. Men idag blev det av. Och 556:an fick hänga med
![]()
Jag tror du har rättDen högra påminner väldigt mycket om en Lepage..
Båda är Le Page. En slaglås och en flintlåsDen högra påminer väldigt mycket om en Lepage..
25m på en vanlig internationell 25m pistoltavla. Man skjuter 13 skott (för att hedra de gamla karolinerna som hade 13 skott med sig ut på slagfältet) på max 30min och räknar sedan dom 10 bästa. Så max 100 poäng.Ojoj, vilket avstånd skjuter man på med dessa pistoler? Och snygg kombo med det mörk sandfärgade bandet.
Mycket känsla i tyskan. Även Einsatzzeitmesser ligger skönt i munnenIdag har jag löpt intervaller på stadion och nu tar jag en välförtjänt vila innan det blir lekplats och glass med barnen. Beobachtungsuhr (vilket härligt ord) får hänga med.
![]()
Kul. Är båda orginalare? Har en Pedisoli Lepage slaglås, bra precition i dessaBåda är Le Page. En slaglås och en flintlås![]()
När barn frågar kan man alltid hävda att B står för Bad, Barn eller BulldagsIdag har jag löpt intervaller på stadion och nu tar jag en välförtjänt vila innan det blir lekplats och glass med barnen. Beobachtungsuhr (vilket härligt ord) får hänga med.
![]()