• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

IMG_1485.JPG
H-linken är på igen. Finelinken gifte jag mig inte med. Ifall någon är intresserad av att köpa den så är den till salu! :)
Tråkigt att ni inte gick ihop, men nu har du ändå testat :)
Lyckades du få den att sitta bra?

Söndag eftermiddag med 856 UTC på handleden:) Tyckte i början att tavlan var lite väl belamrad men ju mer jag använder den ju mer gillar jag denna lite annorlunda implementation av GMT funktion.
20171022_150510-1.jpg

Nu med korrekt datum...
20171022_155928-1.jpg

Senast ändrad:
Angående längden på finelänken skulle jag gärna se att den egentligen kom med 3-4 "halvlänkar".

På min just nu har jag 1 lång och 2 korta, den sitter aningen löst.
Testade 2 långa och 0 kort men då blev det för tajt.
Tror 3 st halvlänkar vore smutt :)

Så om jag ska förbi @ERIKSON URHANDEL nångång blir det att beställa en till halvlänk samt få min 104 ruckad. Den har hållit +8sek per dag jäkligt stabilt sedan jag fick hem den. Och PR blev 42h vid testet i helgen :)

Angående längden på finelänken skulle jag gärna se att den egentligen kom med 3-4 "halvlänkar".

På min just nu har jag 1 lång och 2 korta, den sitter aningen löst.
Testade 2 långa och 0 kort men då blev det för tajt.
Tror 3 st halvlänkar vore smutt :)

Så om jag ska förbi @ERIKSON URHANDEL nångång blir det att beställa en till halvlänk samt få min 104 ruckad. Den har hållit +8sek per dag jäkligt stabilt sedan jag fick hem den. Och PR blev 42h vid testet i helgen :)
En halvlänk till hade gjort det möjligt att få en perfect fit, nu blir det bara "tillräckligt bra".

+8 är väl inte kattskit, vad är den specad till?
Min 556 snittar +1 och 356 +3.

En halvlänk till hade gjort det möjligt att få en perfect fit, nu blir det bara "tillräckligt bra".

+8 är väl inte kattskit, vad är den specad till?
Min 556 snittar +1 och 356 +3.
Precis min tanke

Vet faktiskt inte vad den är specad till men av alla mina automatur så går denna mest fel. Så kan vi inte ha det! Den har gått och blivit favoritklockan så lite extra kärlek ska den få. Då den går sjukt stabilt +8 borde den kunna gå att få närmre nollan och hålla sig fint där.

Blev lite bortskämd med min 556 som gick plus 2spd stabilt

Precis min tanke

Vet faktiskt inte vad den är specad till men av alla mina automatur så går denna mest fel. Så kan vi inte ha det! Den har gått och blivit favoritklockan så lite extra kärlek ska den få. Då den går sjukt stabilt +8 borde den kunna gå att få närmre nollan och hålla sig fint där.

Blev lite bortskämd med min 556 som gick plus 2spd stabilt
Klart att du ska skämma bort den med en ruckning i så fall :)

Det är verkligen märkligt att det är så enormt trögt på köp & sälj för alla Sinn´s. Jag tycker att samtliga är riktigt bra prissatta och det är trist för säljarna, men det kanske är dags att nyttja Blocket eller utländska forum.

Det är verkligen märkligt att det är så enormt trögt på köp & sälj för alla Sinn´s. Jag tycker att samtliga är riktigt bra prissatta och det är trist för säljarna, men det kanske är dags att nyttja Blocket eller utländska forum.
Håller med. Min annons hamnar snart på eBay och på Craigslist. Får se om amerikanerna är mer sugna på klockan när jag väl befinner mig där :p

Tillbaka
Topp