• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Min vänstra handled är nog klocksnacks allra minsta. Så man ska aldrig säga aldrig. :)
Min handled är typ 15-16 cm och 556I sitter bra
IMG_1429.JPG
 

mchamoun

Cartier
Fick hem en finelink nu också! Tack @leiden
:) . Tyvärr så sitter den lite tight och lite löst om jag tar av en bit. Det får man väl leva med :)
image.jpg
Testa att variera de olika långa länkbitarna. Den satt för tight på mig när jag hade två långa länkar på varsin ände och satt för löst när jag la till en kortare. Det löste sig dock när jag bytte ut en lång länk mot två kortare. Gav mig den extra längden som behövdes. Nu sitter den jävligt bekvämt på min handled och jag har en handledsomkrets på ca 17 cm.
 
Senast ändrad:

Yoko

Panerai
2-Faktor
Fick hem en finelink nu också! Tack @leiden
:) . Tyvärr så sitter den lite tight och lite löst om jag tar av en bit. Det får man väl leva med :)
Tyvärr så är det ju just detta som är svagheten i denna annars fantastiska länk. Den har ganska begränsad justeringsmöjlighet så det blir lite "hit or miss". Som @mchamoun säger så får du helt enkelt laborera med de två längderna på länkbitar för att hitta det som passar dig bäst.
 

leiden

Rolex
@Wydestream tipsade tidigare om att 356 skulle passa fint på ett brown horsehide läder från Sinn. När jag parade ihop den med det bandet på Sinns hemsida så tyckte jag att det såg lite tråkigt ut. Idag såg jag att Sinn hade lagt ut en bild på Instagram med den kombon.
Screenshot_20171020-221502.png


Nu tänker jag två saker:
1. Det är skitsnyggt!
2. Sinn gör inte banden rättvisa på sin hemsida. De borde visa "riktiga" bilder så man får en bättre känsla för hur det kommer se ut, det tror jag att de skulle tjäna på.

Det kan nog bli det bandet trots allt :)
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
@Wydestream tipsade tidigare om att 356 skulle passa fint på ett brown horsehide läder från Sinn. När jag parade ihop den med det bandet på Sinns hemsida så tyckte jag att det såg lite tråkigt ut. Idag såg jag att Sinn hade lagt ut en bild på Instagram med den kombon.
Screenshot_20171020-221502.png


Nu tänker jag två saker:
1. Det är skitsnyggt!
2. Sinn gör inte banden rättvisa på sin hemsida. De borde visa "riktiga" bilder så man får en bättre känsla för hur det kommer se ut, det tror jag att de skulle tjäna på.

Det kan nog bli det bandet trots allt :)
Bland det snyggare jag sett i klockväg! :woot:
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
@Wydestream tipsade tidigare om att 356 skulle passa fint på ett brown horsehide läder från Sinn. När jag parade ihop den med det bandet på Sinns hemsida så tyckte jag att det såg lite tråkigt ut. Idag såg jag att Sinn hade lagt ut en bild på Instagram med den kombon.
Screenshot_20171020-221502.png


Nu tänker jag två saker:
1. Det är skitsnyggt!
2. Sinn gör inte banden rättvisa på sin hemsida. De borde visa "riktiga" bilder så man får en bättre känsla för hur det kommer se ut, det tror jag att de skulle tjäna på.

Det kan nog bli det bandet trots allt :)
Told you so!!
 
Topp