Vet du ungefär omkrets? Ska nog vara väldigt smalt för att en 556 ska sitta dåligt. Har själv smala handleder och 556 är inte ens nära maxgränsenMin vänstra handled är nog klocksnacks allra minsta. Så man ska aldrig säga aldrig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet du ungefär omkrets? Ska nog vara väldigt smalt för att en 556 ska sitta dåligt. Har själv smala handleder och 556 är inte ens nära maxgränsenMin vänstra handled är nog klocksnacks allra minsta. Så man ska aldrig säga aldrig.
Min handled är typ 15-16 cm och 556I sitter braMin vänstra handled är nog klocksnacks allra minsta. Så man ska aldrig säga aldrig.
Snyggt!Nej då, inväntade bara lite ljus för att kunna ta en hyfsad bild
Jag köpte ett par bandstift samtidigt så jag vet inte exakt men ca 3300.Vad kostar en svart teggad vridring, om man skulle behaga en sådan?
Det blir ju en helt annan klocka när byter ringen.Jag köpte ett par bandstift samtidigt så jag vet inte exakt men ca 3300.
Fan va sugen jag blev på att göra samma med min UXaJag och U1 var iväg på ett litet ärende vid lunch idag
12 minuter senare på väg tillbaka till jobbet.
Stort tack @ERIKSON URHANDEL för hjälpen och bemötandet!
Håller helt med digDet blir ju en helt annan klocka när byter ringen.
Go for it!Fan va sugen jag blev på att göra samma med min UXa
Testa att variera de olika långa länkbitarna. Den satt för tight på mig när jag hade två långa länkar på varsin ände och satt för löst när jag la till en kortare. Det löste sig dock när jag bytte ut en lång länk mot två kortare. Gav mig den extra längden som behövdes. Nu sitter den jävligt bekvämt på min handled och jag har en handledsomkrets på ca 17 cm.Fick hem en finelink nu också! Tack @leiden
. Tyvärr så sitter den lite tight och lite löst om jag tar av en bit. Det får man väl leva med
Tyvärr så är det ju just detta som är svagheten i denna annars fantastiska länk. Den har ganska begränsad justeringsmöjlighet så det blir lite "hit or miss". Som @mchamoun säger så får du helt enkelt laborera med de två längderna på länkbitar för att hitta det som passar dig bäst.Fick hem en finelink nu också! Tack @leiden
. Tyvärr så sitter den lite tight och lite löst om jag tar av en bit. Det får man väl leva med
Handleden är ju bara ben och senor.Ät mer. Eller mindre.
Mycket bättreJag och U1 var iväg på ett litet ärende vid lunch idag
12 minuter senare på väg tillbaka till jobbet.
Stort tack @ERIKSON URHANDEL för hjälpen och bemötandet!
Bland det snyggare jag sett i klockväg!@Wydestream tipsade tidigare om att 356 skulle passa fint på ett brown horsehide läder från Sinn. När jag parade ihop den med det bandet på Sinns hemsida så tyckte jag att det såg lite tråkigt ut. Idag såg jag att Sinn hade lagt ut en bild på Instagram med den kombon.
Nu tänker jag två saker:
1. Det är skitsnyggt!
2. Sinn gör inte banden rättvisa på sin hemsida. De borde visa "riktiga" bilder så man får en bättre känsla för hur det kommer se ut, det tror jag att de skulle tjäna på.
Det kan nog bli det bandet trots allt
Handleden är ju bara ben och senor.
När jag vägde 78 hade jag samma mått som nu när jag väger 100.
Så det funkar lnte att äta mer eller mindre direkt
Låter väldigt konstigt.Ah, sorry. När jag haft motsvarande viktpendling så har det helt otippat t.o.m. påverkat skostorleken.
Told you so!!@Wydestream tipsade tidigare om att 356 skulle passa fint på ett brown horsehide läder från Sinn. När jag parade ihop den med det bandet på Sinns hemsida så tyckte jag att det såg lite tråkigt ut. Idag såg jag att Sinn hade lagt ut en bild på Instagram med den kombon.
Nu tänker jag två saker:
1. Det är skitsnyggt!
2. Sinn gör inte banden rättvisa på sin hemsida. De borde visa "riktiga" bilder så man får en bättre känsla för hur det kommer se ut, det tror jag att de skulle tjäna på.
Det kan nog bli det bandet trots allt
Jag ska lyssna bättre framöverTold you so!!
Låter väldigt konstigt.
Har haft samma skostorlek sen jag gick i 9an och var 14 år. Då vägde jag väl hälften av vad jag gör nu.
Stort tack!