• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag har haft 856 på grönt Hirsch Arne.Bild från 2020🙂.
3976.jpg
Vad hade du för spänne till denna kombo? Sinn eller Hirsch? Tycker detta band är en bra kombination av gummi och canvas. Riktigt snyggt. Är ute efter något oömt som tål att bli blött emellanåt.
 
Underbart! Då är detta en mycket het kandidat för min del. Sinns canvas är riktigt snyggt och bekvämt men lädret på undersidan är inte det bästa valet om klockan blir blöt ofta (som den blir för mig).

Tycker den där kombon ser OEM ut. Riktigt snyggt matchat.
I fall du skulle köpa, bra att veta att det finns två olika versioner, en med läder på gummi (verkar vara den på @R.Capac ’s bilder) och en ny med någon slags nylon på läder (den har jag). Personligt skulle jag föredra nylon, men i både fall är det bra att vara medveten eftersom de har samma namn och produktbilderna ser jätte likadana ut.
 
Underbart! Då är detta en mycket het kandidat för min del. Sinns canvas är riktigt snyggt och bekvämt men lädret på undersidan är inte det bästa valet om klockan blir blöt ofta (som den blir för mig).

Tycker den där kombon ser OEM ut. Riktigt snyggt matchat.
Tack. Det är ett mycket smidigt band och jag tror att jag sålde mitt i en drive då det var läder och bund s.k bundage som gällde :).
 
I fall du skulle köpa, bra att veta att det finns två olika versioner, en med läder på gummi (verkar vara den på @R.Capac ’s bilder) och en ny med någon slags nylon på läder (den har jag). Personligt skulle jag föredra nylon, men i både fall är det bra att vara medveten eftersom de har samma namn och produktbilderna ser jätte likadana ut.
Okej, bra att veta. 👍 Det verkar finnas en tredje version nu i så fall - nylon på gummi - och det är den jag gillar mest:

Screenshot_20230807_193936.jpg
 
I fall du skulle köpa, bra att veta att det finns två olika versioner, en med läder på gummi (verkar vara den på @R.Capac ’s bilder) och en ny med någon slags nylon på läder (den har jag). Personligt skulle jag föredra nylon, men i både fall är det bra att vara medveten eftersom de har samma namn och produktbilderna ser jätte likadana ut.

Okej, bra att veta. 👍 Det verkar finnas en tredje version nu i så fall - nylon på gummi - och det är den jag gillar mest:

Screenshot_20230807_193936.jpg
Mitt Hirsch Arne var från 2020 och var nylon på gummi. Det som hade bruna kanter. @Sennelier bilder på det nyare har svarta kanter om jag inte har fel.
DSC_2998.JPG
 
@perhog har en sådan om jag minns rätt. Han kanske minns vad en sådan kostar ny isåfall?
Du minns rätt, en fantastisk vägg klocka. Radiostyrt från tyskland någonstans. Visar alltid exakt rätt tid.. Tar batteriet slut tar det ett dygn innan den stabiliserat kontakt och åter visar exakt tid. Helt klart ett måste för en sann SINN nörd :)
Kostar idag 360 euro hos SINN
 
Senast ändrad:
Iphone är ett j..a skit. Efter senaste uppdateringen går det inte att importera bilder. Gissa att jag saknar den gamla hederlige telefonen med nummer skiva utan kamera och en j..l massa trams..:mad:
Windows är inte bättre. eftersenaste uppdateringen försvan alla under kataloger i bilder, nu är det omöjligt att hitta en bild på 103:a tex, allt är en enda salig röra..
Tacka vet jag gamla gulbleknade fotoallbum och notislappar som hängde överallt i huset. Tappar man telefon är man inte längre existerande. Germig fan på att det sanrt inte går att plocka blåbär utan en godkänd iphone app :banghead:

EDIT: från att ha varit possitiv till ny teknik har jag numera ställ mig till det teknik fientligas skara.

EDIT igen... försök att byta band på en klocka med en telefon app... NÄÄÄ det går inte, det krävs hantverk..
OCH JA... JAG ÄR BITTER..
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp