• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag har 80 grader 😀
856Bastuklocka
IMG_0261.jpeg
IMG_0264.jpeg
Wunderbar!
 
Finns det någon här som provat den nya T50 GBDR och har lite åsikter?
Jag funderar nämligen på en trejde Sinn och vet inte om jag skall ställa mig in på en sådan, eller en chrono av något slag.
 
Verket SW200 - som sitter i flera av modellerna. Hur upplever ni manuella draget? Kommer det till ett komplett stopp när verket är ”fullt” uppdraget?
 
Alright. Märkte att det inte var ett komplett stopp utan att det gick segt att snurra upp och att rotorn hängde med.
Låter som att den kanske skulle behöva åtgärdas då. Om uppdraget känns onaturligt segt och rotorn har en tendens att "snurra med" så skulle förmodligen klinkhjulen behöva bytas/oljas osv.
 
Låter som att den kanske skulle behöva åtgärdas då. Om uppdraget känns onaturligt segt och rotorn har en tendens att "snurra med" så skulle förmodligen klinkhjulen behöva bytas/oljas osv.
Skulle detta även gälla när den är fullt uppdragen? För från en tom reserv så brukar det gå hur lätt som helst men att det börjar sega till sig efter x antal varv, eller är det jag som inbillar mig?
 
Skulle detta även gälla när den är fullt uppdragen? För från en tom reserv så brukar det gå hur lätt som helst men att det börjar sega till sig efter x antal varv, eller är det jag som inbillar mig?
Det är naturligt att det blir lite trögare när klockan är fullt uppdragen eftersom fjädern då börjar slira, men rotorn ska inte ha en tendens att snurra med, då är det något problem med automatdelen.

Funkar automatuppdraget som det ska? Håller den sin gångreserv?
 
Det är naturligt att det blir lite trögare när klockan är fullt uppdragen eftersom fjädern då börjar slira, men rotorn ska inte ha en tendens att snurra med, då är det något problem med automatdelen.

Funkar automatuppdraget som det ska? Håller den sin gångreserv?
Snarare att rotorn vaggar även vid en vertikal position där man kan tänka sig att tyngden skall hålla den på plats.

Gångreserv ej utmätt - nyligen hämtat ut klockan.
 
Trevlig besök på @ERIKSON URHANDEL, gott kaffe och superservice som vanligt. UX:en fick nya kläder när jag föll för strukturen i just detta band, har ju ett brunt till U1SE som är helt annorlunda strukturmässigt!
IMG_5962.jpeg

Och dessutom la jag en order på nått roligt, den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge! 🥰
Riktigt snygg combo det där! Och så blev man nyfiken på vad som beställdes? 😜
 
Tillbaka
Topp