• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag har dålig koll här, men är inte dealen att om skatt betalas i ett EU-land får inte ett annat EU-land kräva ytterligare skatt då det innebär dubbelbeskattning?
Nej riktigt så är det inte tänkt. Vi skrev om det för några sidor sedan. När en privatperson inom EU köper en vara på distans är det momsen där köparen har sin hemvist som gäller.
Men många har inte koll på det och då får du 19% tysk moms. Men se det isf som en bonus. Räkna med 25% svensk moms
 
Nej riktigt så är det inte tänkt. Vi skrev om det för några sidor sedan. När en privatperson inom EU köper en vara på distans är det momsen där köparen har sin hemvist som gäller.
Men många har inte koll på det och då får du 19% tysk moms. Men se det isf som en bonus. Räkna med 25% svensk moms
Ahh, ok.
Köpt en del elektronik från DE efter att de sänkte momsen vid pandemin, och då lades inget på.
Vi får se då...
 
Den här blev nog vinnaren som semesterklockan för mig i år

IMG_1815.jpeg
 
På väg hem från Österlen. Från skånsk östkust till skånsk västkust med andra ord. 856 har skött sig exemplariskt. Den agerade till och med semidressklocka under en trerätters utan att skämmas för sig. Mycket nöjd med mitt köp!

IMG_20230811_101138_edit_1426486312423475.jpg


Ps. Det är såklart inte jag som kör.
 
Det här borde jag kanske googla men väljer tydligen enklaste vägen.

Jag har en ux sdr om jag skulle vilja komplettera med en stål bezel är det bara att beställa en från sinn 😊
 
Riktigt lyckad modell det där. Så cool. Nästan svårt att tro att det är en 556 (menar inte att 556 är ocool, bara att denna ser väldigt annorlunda ut).
Ja jag håller med. Tavlan skiftar väldigt mellan ljus och mörkgrön också. Sen är det magiskt skönt att slippa kronan i handleden. Skönare klocka får man leta efter :)
 
Någon som har koll på hur kvaliteten är på Royal Straps läderband? Med 20 procent KS-rabatt blir det runt en femhundring med frakt. Tänker specifikt på denna modell som hade kunnat passa 856:


klockarmband-royal-straps-saint-tropez-vintage-simple-cortado-396089_1800x1800.jpg
Generellt håller RS Premium Selection bra kvalité, mycket prisvärda. Specifikt denna modell kan jag inte bedöma då jag inte inte testat men typ alla andra.
 
Tack!
Blir ingen affär ändå tyvärr.
Många andra intressen som pockar på plånboken, så med en euro på över 11,80 känns det inte lika kul.
Synd då jag älskar hur clean den är. Hade den varit manuell, då hade jag inte kunnat hålla mig.

Fortsätter med denna 103a ett tag till således!
PXL_20230811_125313076.jpg
Håller med Euron är på tok för dyr nu.
Tycker åxå det är tråkit att den inte levererades med manuellt verk men selita gör ett manuelt verk som motvarar det som sitter i.. Funderar på att ev byta men tjockleken på klockan blir kvar tyvärr.
 
Tillbaka
Topp