• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Håller med Euron är på tok för dyr nu.
Tycker åxå det är tråkit att den inte levererades med manuellt verk men selita gör ett manuelt verk som motvarar det som sitter i.. Funderar på att ev byta men tjockleken på klockan blir kvar tyvärr.
Ja, det är ju halvvägs dit man vill iaf.
Tycker tjockleken går ann, men knappt.
Skulle jag köpa den som keeper är jag rädd att den skulle bli liggande efter förälskelsen lagt sig mycket pga just det.
 
Sedär. Solen kommer fram.
Då är det vitt sommarband 😎
IMG_5138.jpeg
 
Generellt håller RS Premium Selection bra kvalité, mycket prisvärda. Specifikt denna modell kan jag inte bedöma då jag inte inte testat men typ alla andra.
Tack! Kul att höra. Ska nog prova ett sådant.

Hittade detta långt ner i lådan. Ett nylon ovandel/läder underdel som suttit på en Oris en gång i tiden. Fel finish på viklåset såklart men själva bandet blev kanske inte så tokigt på B-Uhr?

IMG_20230811_174834_edit_1441033271026985.jpg
 
Håller med Euron är på tok för dyr nu.
Tycker åxå det är tråkit att den inte levererades med manuellt verk men selita gör ett manuelt verk som motvarar det som sitter i.. Funderar på att ev byta men tjockleken på klockan blir kvar tyvärr.
Om inte annat är det en mod i äkta Helmut-anda, byta lite och dit ;-)
 
Sitter och tittar på 104or på Sinns och Erikssons hemsidor... Ni som har era kvar, kan ni hjälpa mig med lite bra argument till att inte beställa? Behöver förmodligen inte fler klockor just nu (kan man säga så...? Låter lite konstigt...)
Nåväl, hjälp till både sinnesro och familjefrid uppskattas 😉
 
Sitter och tittar på 104or på Sinns och Erikssons hemsidor... Ni som har era kvar, kan ni hjälpa mig med lite bra argument till att inte beställa? Behöver förmodligen inte fler klockor just nu (kan man säga så...? Låter lite konstigt...)
Nåväl, hjälp till både sinnesro och familjefrid uppskattas 😉
Finns bara ett sätt att hantera en frestelse, fall för den! Jag älskar min 104a!
 
Sitter och tittar på 104or på Sinns och Erikssons hemsidor... Ni som har era kvar, kan ni hjälpa mig med lite bra argument till att inte beställa? Behöver förmodligen inte fler klockor just nu (kan man säga så...? Låter lite konstigt...)
Nåväl, hjälp till både sinnesro och familjefrid uppskattas 😉
Du får ingen vidare hjälp av mig heller. Väldigt bra allround-klocka och riktigt prisvärd, särskilt begagnad.
Ska du ha något negativt från mig så är det glasbaksida men det är bara min preferens
 
Sitter och tittar på 104or på Sinns och Erikssons hemsidor... Ni som har era kvar, kan ni hjälpa mig med lite bra argument till att inte beställa? Behöver förmodligen inte fler klockor just nu (kan man säga så...? Låter lite konstigt...)
Nåväl, hjälp till både sinnesro och familjefrid uppskattas 😉

Varför inte en med blå tavla med gulaktiga siffror och ett band av kossa som är alligatorpräglat :)

1691856559142.jpeg
 
Personligen skulle jag inte under några omständigheter betala 25k för en beggad 104:a... oavsett hur snygg eller ovanlig den är. Nog för att jag gjort min beskärda del av dåliga affärer på C24, men här går gränsen.
Det känns dyrt... De "vanliga" säljs för 8-10 här på forumet, men jag har ingen aning hur eftertraktade dessa är.
Är dock svag för blåa tavlor, och Sinn gör brutalt bra blå tavlor.
 
Det känns dyrt... De "vanliga" säljs för 8-10 här på forumet, men jag har ingen aning hur eftertraktade dessa är.
Är dock svag för blåa tavlor, och Sinn gör brutalt bra blå tavlor.
Du kan också söka på Watch Patrol för att jämföra begpriser utomlands. 1500-1800 USD verkar vara ett mer rimligt pris för 104 A B E. Ett exemplar gick för 1250 USD men det verkar vara en outlier.

 
Tillbaka
Topp