• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

62820C95-BE2D-48BF-A517-D37EF538632F.jpeg


856 med som vanligt. Hoppas alla får en fin helg!
 
Plastade klockor, vad är det för dumheter? Varför ens köpa dem om de inte ska användas?
@perhog basar ju för det eviga slutförvaret, klart han ska ha få ha plasten kvar om han vill, det är ju inte konstigare än alla R*lexägare som förvarar sin klockor i bankfack och inte ens kan titta på dom.

Alla gillar vi olika och det måste få vara helt ok!
 
Ännu en begravning till veckan, livet ger och livet tar. Blir till att plocka fram EZM3F igen, det mest dressiga en annan äger som går
In under skjortmanschetten, förutom 240stgz som nog blir för blå i sammanhanget. Borde kanske köpa nått annat, men valutakurs och ränteläget är ju inte uppmuntrande för klockköp.
IMG_2984.jpeg
 
Drunken words are sober thoughts🤷🏻‍♂️
Måhända uttryckte jag mig lite plumpt, och orden kanske inte läses med samma tonfall som de skrevs, men jag kan omöjligen vara den enda som tycker att det är ett märkligt beteende att köpa klockor utan att plasta av dem. Alla här vet att det är en helt annan sak att beskåda en klocka utan plasten och kunna dra upp det och ställa tiden, höra och se hur den går.
Och nej, en klocka med ett urverk kan rimligen inte jämföras med frimärkssamlingar, litografier och liknande.
Jag tycker det är lika galet att köpa en Rolex som man inte vågar bära, att lägga lakan över nya soffan eller att sätta överdragsklädsel på bilens skinnsäten.

Men det är jag det!
 
Tillbaka
Topp