• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sen var det ju detta med en Bell & Ross by Sinn som jag ju inte var så intresserad av. Fick revidera efter att jag sett den irl...

IMG20230930180524.jpg
Mycket bra. Sneglade lite på den. 👏🏼👏🏼👏🏼
 
Det som jag tycker är lite vanskligt med alla limiterade varianter, oavsett i egen regi eller med någon beställare, är att Sinn som jag läst ngn stans har policy att aldrig återanvända en design från en limiterad modell. Det innebär att man riskerar ”förstöra” en lyckad design/färgsättning för framtida användning.

Just dessa var väl inte sådär super tycker jag så ingen större förlust
 
Fan vad jag blev kluven till den designen, gillar gula inslag, men jag vet faktiskt inte om jag gillar kompositionen. Dessutom men dagens valutakurs blir den rätt dyr, iaf för en snål djävel som jag.
Många släpp som kommer numera är helt oannonserade - poff så finns de bara där.
Gäller inte bara Sinn.
Någon ny trend?
 
Senast ändrad:
Det som jag tycker är lite vanskligt med alla limiterade varianter, oavsett i egen regi eller med någon beställare, är att Sinn som jag läst ngn stans har policy att aldrig återanvända en design från en limiterad modell. Det innebär att man riskerar ”förstöra” en lyckad design/färgsättning för framtida användning.

Just dessa var väl inte sådär super tycker jag så ingen större förlust
Intressant synpunkt. Delar den!
 
Deras egna limiterade borde de väl kunna väcka till liv längre fram?
Tror inte det handlar om något juridiskt oavsett om det är egna limiterade eller i samarbete. Utan man har helt enkelt valt att är den limiterad så kan den liksom inte komma igen.

Kan gilla det tänket som en schysst grej mot de som köper limiterat.

Samtidigt är jag sjukt less på hela spekulationscirkusen där väldigt många bara ska tjäna pengar på limiterat så hade varit lite skadeglad om de släpper på principen. 😎
 
Efterlängtat paket från Tyskland dök upp i dag! Efter 6 månaders väntan så är servicen avklarad. Passade också på att byta urtavla till den uppdaterade där även indexen är med lysmassa (vilket jag tycker är konstigt att det inte var från början). Väldigt nöjd och glad, det här är ju min daily så varit en svår saknad :)
20231002_152705.jpg
20231002_152726.jpg
20231002_153757.jpg
20231002_160118.jpg
 
Efterlängtat paket från Tyskland dök upp i dag! Efter 6 månaders väntan så är servicen avklarad. Passade också på att byta urtavla till den uppdaterade där även indexen är med lysmassa (vilket jag tycker är konstigt att det inte var från början). Väldigt nöjd och glad, det här är ju min daily så varit en svår saknad :)
20231002_152705.jpg
20231002_152726.jpg
20231002_153757.jpg
20231002_160118.jpg
Grattis!
Får man fråga vad de tog för att byta tavla?
Fick du med den gamla?
 
Grattis!
Får man fråga vad de tog för att byta tavla?
Fick du med den gamla?
Tack!
Ja, egentligen tog de inget för byte av tavlan då de gjorde hel service för 470 euro, så vet inte vad endast tavelbyte skulle kosta. Men en ny tavla kostar 39 euro, och de bytte visarna också då att lumen skulle matcha (inte säker på att det behövdes men de insisterade) och de kostar 24 euro.
Jag frågade för nåt år sedan om att få köpa en tavla för att byta här hemma och då sa de att de endast bytte på plats hos Sinn och att originaltavlan måste destrueras p.g.a. risken för förfalskningar. Så jag fick inte med några originaldelar tillbaka.
 
Tack!
Ja, egentligen tog de inget för byte av tavlan då de gjorde hel service för 470 euro, så vet inte vad endast tavelbyte skulle kosta. Men en ny tavla kostar 39 euro, och de bytte visarna också då att lumen skulle matcha (inte säker på att det behövdes men de insisterade) och de kostar 24 euro.
Jag frågade för nåt år sedan om att få köpa en tavla för att byta här hemma och då sa de att de endast bytte på plats hos Sinn och att originaltavlan måste destrueras p.g.a. risken för förfalskningar. Så jag fick inte med några originaldelar tillbaka.
Tycker det är en tråkig (och fånig) inställning av Sinn att medverka till att destruera gamla tavlor. Räcker att Rolex och de andra håller på med sånt. Förfalskade 356or kan inte vara ett stort problem. Att de däremot inte skickar ut nya tavlor kan jag förstå.

Om jag bytt tavla hade jag uppskattat att få med den gamla om jag någon gång skulle vilja återställa den i originalsskick.
 
Deras egna limiterade borde de väl kunna väcka till liv längre fram?

Tror inte det handlar om något juridiskt oavsett om det är egna limiterade eller i samarbete. Utan man har helt enkelt valt att är den limiterad så kan den liksom inte komma igen.

Kan gilla det tänket som en schysst grej mot de som köper limiterat.

Samtidigt är jag sjukt less på hela spekulationscirkusen där väldigt många bara ska tjäna pengar på limiterat så hade varit lite skadeglad om de släpper på principen. 😎
Jag håller med @Laddsladd .
 
Till oss som tycker att länkar ibland kan trilskas när man ska byta säger jag.
Skaffa bra belysning, boetthållare och bra verktyg. Tog sekunder att byta med psyket inte förvärrat. Byta läder föredrar jag fortfarande att göra med klockan i vänsterhanden.
20231004_211023.jpg
 
Till oss som tycker att länkar ibland kan trilskas när man ska byta säger jag.
Skaffa bra belysning, boetthållare och bra verktyg. Tog sekunder att byta med psyket inte förvärrat. Byta läder föredrar jag fortfarande att göra med klockan i vänsterhanden.
20231004_211023.jpg
Kör du med 19 eller 20mm stift?
 
Tillbaka
Topp