• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Perfekt storlek!
Visarna har jag faktiskt aldrig tänkt på.

Vad tycker förespråkaren för små klockor om 556:an på min arm? @Rozzy
IMG_2320.JPG
Grym storlek! Perfekt!

@leiden och @AdrianO ni har fel. Den där 556 med blå tavla ska ju helt klart sitta på borstad finelänk! Vill man åt det tooligare hållet kör man en vanlig 556i eller a
Nja :)
Börjar faktiskt tycka att finelink inte passar till 556 öht. Den lirar inte riktigt med boetten på något sätt som är svårt att sätta ord på. Kanske är det linjerna i länken som inte går att finna i boetten.
Finelink passar bättre på tex finansserien och 104.

Okej, ja, visst kan man göra den förändringen men kan inte säga att nuvarande längd är störande på något sätt. Men jag är inte så nergrottad i detaljer heller, kanske blir ändring på det nu ;)
Vi har alla våra hangups, finns de som inte klarar av kronan kl 4 eller sneda datum. För mig är det för korta visare som spökar.

Nja :)
Börjar faktiskt tycka att finelink inte passar till 556 öht. Den lirar inte riktigt med boetten på något sätt som är svårt att sätta ord på. Kanske är det linjerna i länken som inte går att finna i boetten.
Finelink passar bättre på tex finansserien och 104.
Du har en poäng där. Dock tycker jag endast det är själva ändlänkarna som inte riktigt lirar nu när du säger det. Resten av länken borstad funkar fint till den annars

Du har en poäng där. Dock tycker jag endast det är själva ändlänkarna som inte riktigt lirar nu när du säger det. Resten av länken borstad funkar fint till den annars
Känslan är att finelink erbjuds till 556 för att den erbjuds till de flesta andra modeller fast den egentligen är gjord för H-länk. Tycker att den tveksamma passformen på ändlänkarna talar för att Sinn också föredrar H-länk, annars hade de lagt lite mer krut på att få till ändlänkarna. Det är ju främst de som förstör det lite. På 104 ser de naturliga ut, på 556 blir det lite krystat.

Datumfönstret ser litet ut...undrar verkligen hur det blir på dubbeldatumen. Exempelvis...om 8 i 18 ska hålla samma höjd så måste den ju bli rätt så komprimerad på bredden. Synd att de inte gjorde en big date.

Skärmavbild 2017-10-26 kl. 21.20.40.png

Tillbaka
Topp