Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra idéBörjar bli mer och mer sugen på att låta denna stanna ett tag till.
Nej men Cwc säljer demJag fick mitt via @Seikosthlm, han kanske har några kvar?
Japp. Det har hängt med ett bra tag och fått riktigt schysst patinaBra idé
Har du gjort det där härligt mossiga bandet själv?
Grymt! Det ser kanon ut och passar bra till klockan! Inte ofta man ser den i grönt mocka eller läder men det är en väldigt bra komboJapp. Det har hängt med ett bra tag och fått riktigt schysst patina
Jag tror den kommer va mörk, nästan svart. Sen kommer det blå fram i solljus. Ganska exakt som 103 a sa b.Det ska bli spännande att se den live. Det kan ju vara så att tavlan inte alls är lika bra live som på bild.
Hur gjorde du?Nu har jag polerat bort yttre AR beläggningen på min 556i. Visst kan glaset fånga lite mer reflektioner nu än innan, men det anser jag att det lätt var värt för att bli av med alla microrepor och att det sög åt sig fläckar. Va dock ett jävla jobb att få bort allt.
Jag tror den kommer va mörk, nästan svart. Sen kommer det blå fram i solljus. Ganska exakt som 103 a sa b.
Nu har jag polerat bort yttre AR beläggningen på min 556i. Visst kan glaset fånga lite mer reflektioner nu än innan, men det anser jag att det lätt var värt för att bli av med alla microrepor och att det sög åt sig fläckar. Va dock ett jävla jobb att få bort allt.
Nej tyvärr inte. Hade planerat det, men så blev jag så inne i det jag höll på med att det glömdes bort inget jag skulle göra om AR är I bra skick dock, men har ruskigt svårt för ett safirglas son inte ser perfekt ut i alla vinklarTror att den nästan kan vara snäppet mörkare om man ska gå efter reklambilderna. Ska bli kul att se den hur som helst...skulle inte våga mig på en beställning innan man har sett den live.
Coolt Tog du några bilder mitt i projektet?
En strumpa som tappat sin polare, autosol och en jävla massa gnuggande. Hade kramp i handen när jag var klar. Tog säkert en timme att få bort allt. Så får man vara jäkligt noga med maskering så man inte polerar glasringen dessutom.Hur gjorde du?
Hur gammal är den där klockan? Tänker på vilken "version" av AR som sitter på den.En strumpa som tappat sin polare, autosol och en jävla massa gnuggande. Hade kramp i handen när jag var klar. Tog säkert en timme att få bort allt. Så får man vara jäkligt noga med maskering så man inte polerar glasringen dessutom.
Jag tycker lumen verkar rätt dålig på 556, någon annan som upplever detsamma?
Ja det är ju inte att jämföra med de Seikos jag haft direkt.Har inte koll på 556 specifikt, men de flesta Sinn har lume som man borde kunna önska mer av.
Från 2015. Jo det var riktigt klurigt i ytterkant faktiskt. Maskerade av glasringen och gnuggade som fan tills tejpen började släppa, då maskerade jag av tvättade bort allt och så började jag om igen. Krävs fruktansvärd envishet för att lyckas med bra resultat tror jagHur gammal är den där klockan? Tänker på vilken "version" av AR som sitter på den.
Var det inte klurigt att putsa nära ytterkanten?
Någon som vet när Sinn bytte till nuvarande version av AR?
Du måste verkligen ha varit motiveradFrån 2015. Jo det var riktigt klurigt i ytterkant faktiskt. Maskerade av glasringen och gnuggade som fan tills tejpen började släppa, då maskerade jag av tvättade bort allt och så började jag om igen. Krävs fruktansvärd envishet för att lyckas med bra resultat tror jag
Det är inte i klass med Seiko vilket jag tycker är helt rätt för klockan. Den ska inte lysa som en fackla "a la Seikodykare", det hade bara sett konstigt ut.Ja det är ju inte att jämföra med de Seikos jag haft direkt.
Holy smokes!!Hej!
Har ärvt ett antal klockor av min morfar som jobbade med flygplan på en flotta. Skulle behöva lite hjälp att kolla värdet på dessa. Någon som vet?
Välkommen till KS!Hej!
Har ärvt ett antal klockor av min morfar som jobbade med flygplan på en flotta. Skulle behöva lite hjälp att kolla värdet på dessa. Någon som vet?
Jag spottade en Facebook annons om dessa ur, såg samtidigt att det fanns fler annonser som pekade på att det är ett dödsbo så jag skrev till säljaren att om de är äkta så har de ett helt annat värde än de 1000 kr som begärdes. Jag skrev till säljaren att han borde ställa frågan om värde här på klocksnack istället eftersom jag inte kan något nämnvärt om Sinn direkt. Risken finns ju att de är fake i.o.m. att de är flera av lika modell men häng mig då o inte den som ställer frågan.Hej!
Först och främst: Grattis!Hej!
Intressant!Den nere till höger är 1057, säger inte mig så mycket.
Vet faktiskt inte varför han hade så många. Tror det var gåvor från hans jobb.