• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Annorlunda tjänst idag. Efter gårdagens backanal är det tur att man kan gömma sig bakom ett skynke.
IMG_5377.jpeg
 
Mitt sista inlägg i denna tråd. Nu blir det G-shock för alla slantar jag får när jag säljer alla mina Sinn.
1000000235.jpg

Skulle hellre amputera något 😂
Har ni djupat i vad det är ni dissar? Eller rent av missar?
Det finns mycket fint som inte är i halvstel plast.
Och det bästa av allt: många modeller går helt spot on. Alltid.

Säger bara att jag tror det finns ett trevligt kapitel kvar att bläddra i som ni missar om ni inte ger det en chans. 🙄
 
Har ni djupat i vad det är ni dissar? Eller rent av missar?
Det finns mycket fint som inte är i halvstel plast.
Och det bästa av allt: många modeller går helt spot on. Alltid.

Säger bara att jag tror det finns ett trevligt kapitel kvar att bläddra i som ni missar om ni inte ger det en chans. 🙄
Ja, jag håller med! G-Shock är faktiskt trevliga. Min favorit är square i alla dess varianter. Så härligt åttio.
 
Har ni djupat i vad det är ni dissar? Eller rent av missar?
Det finns mycket fint som inte är i halvstel plast.
Och det bästa av allt: många modeller går helt spot on. Alltid.

Säger bara att jag tror det finns ett trevligt kapitel kvar att bläddra i som ni missar om ni inte ger det en chans. 🙄
Har inte fördjupat mig alls. Har inga som helst problem med digitalklockor som G-shock och fattar såklart att de har en bättre tidshållning och helt andra funktioner än mekaniska ur. Men jag personligen tycker inte att de är fina. Skulle jag vandra åt det hållet hade jag säkerligen landat på apple-watch.

Däremot får man såklart tycka annorlunda. Det är ju det som är grejen.
 
Har dock sällan någon av mina klockor på länk numera utan fastnat nån slags sado/macho kultur med gummi och läder 😅
Ja, det går i vågor för mig också. Jag tycker om gummi lika mycket som länk och därför har jag så svårt att bestämma mig. Men nu när det är kallt ute får jag passa på att ha länk, för på sommaren är det nästan omöjligt att ha något annat än gummi/syntet/textil på grund av kraftigt svällande handleder.
 
Har ni djupat i vad det är ni dissar? Eller rent av missar?
Det finns mycket fint som inte är i halvstel plast.
Och det bästa av allt: många modeller går helt spot on. Alltid.

Säger bara att jag tror det finns ett trevligt kapitel kvar att bläddra i som ni missar om ni inte ger det en chans. 🙄
Det var inte menat som en diss av g shock, däremot skulle jag hellre amputera en kroppsdel än att sälja alla mina Sinn.

Men, med det sagt, g shock är inte min melodi. Each to their own.
 
Har dock sällan någon av mina klockor på länk numera utan fastnat nån slags sado/macho kultur med gummi och läder 😅
Tycker länk ser rått och bra ut men tröttnar fort av någon anledning. Brukar varva och just nu är 13 på Chronissimo. Brukar undra varför jag testar något annat när det är på igen. Och då är det stabiliteten och känslan som väger tyngre än utseendet.
20231008_092020.jpg
 
Det var inte menat som en diss av g shock, däremot skulle jag hellre amputera en kroppsdel än att sälja alla mina Sinn.

Men, med det sagt, g shock är inte min melodi. Each to their own.
Jag anade att så nog var menat.
Men det jag egentligen menade var nog att det finns mer än man kanske kan tro i den genren, om man inte lyft på locket.
Allt är inte plast. Det finns också sådant som kan mäta sig med Grand Seiko, om man kan tänka sig det.

Själv har jag haft en handfull Sinn, och har tre för stunden. Min första köpte jag många år innan den första Shocken letade sig in. Så det ena goda behöver inte förskjuta det andra. Var väl egentligen mest det jag reflekterade över tror jag.
 
Tycker länk ser rått och bra ut men tröttnar fort av någon anledning. Brukar varva och just nu är 13 på Chronissimo. Brukar undra varför jag testar något annat när det är på igen. Och då är det stabiliteten och känslan som väger tyngre än utseendet.
20231008_092020.jpg
Haha
756 ser fan inte klok ut från sidan. Den är faktiskt "bara" 14mm tjock. Funderar nästan på att måla bezeln svart. Att bandhornen är nära armen gör inte den snyggare från sidan.
IMG_1039.jpeg
 
Tillbaka
Topp