Det är ju faktiskt sant756 fortfarande på.
![]()
Utformning till trots så har Sinn ingen lika tunn kronograf som 756ans 14mm i sitt utbud än idag.
![Grinning face :grinning: 😀](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f600.png)
Få märken som kommer ner dit med 7750 verket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är ju faktiskt sant756 fortfarande på.
![]()
Utformning till trots så har Sinn ingen lika tunn kronograf som 756ans 14mm i sitt utbud än idag.
Vågar inte. Hört att de kostar huggorm att servaNågon??
![]()
[Erledigt] - Sinn 180 Ti chronograph quartz
Hello :-) For sale goes Sinn 180 Ti A rare Sinn quartz (cal. 185) with a movement also used in Tag Heuer watches in the 80'. The case is 39mm wide without the crown. The visual condition of the watch is nice, it can be described as mint - the case, dial, indexes, hands are in good condition, the...uhrforum.de
Passa dig! Den där får du bara simma i ytan med!Nja…nästan i alla fall![]()
![]()
![]()
Jo, så är det. Men jag har en faiblesse för skrivbordsdykarePassa dig! Den där får du bara simma i ytan med!![]()
Oja!!Vågar inte. Hört att de kostar huggorm att serva![]()
Så du passar på att plöjja genom alla Hajenrullarna idagLugnt i tråden idag.![]()
Faktiskt inte sett en enda av dom, inte sett Titanic heller.....Så du passar på att plöjja genom alla Hajenrullarna idag?
![]()
Fick hem en Sinn-dubbel idag av @OnePhat
Stort tack!
Båda nya för mig. Velat provat 556 i säkert 7 år nu. Specialaren är riktigt fin.
![]()
Tack!Och vilken supergrymm dubbel dessutom!Grattis!
Hur snabbt?Hmmm… Verkar gå för snabbt sedan den var på service. Frågan är om den bara behöver fisas in igen en månad eller två? Ska testa klocka den så gott det går utan sekundvisare. Trist om man måste skicka iväg till Wolksvagenland på ett halvår igen.
![]()
Snyggt fångatFick hem en Sinn-dubbel idag av @OnePhat
Stort tack!
Båda nya för mig. Velat provat 556 i säkert 7 år nu. Specialaren är riktigt fin.
![]()
Vet ej än, påbörjade Toolwatch reggande idag men skulle gissa ca 15-20+. Utifrån jämförelse med källan jag ställer den mot. Har för mig att 15+ är gränsen för hur snabbt den får gå utan att den kan skickas för ändring?Hur snabbt?
Var i landet bor du?Vet ej än, påbörjade Toolwatch reggande idag men skulle gissa ca 15-20+. Utifrån jämförelse med källan jag ställer den mot. Har för mig att 15+ är gränsen för hur snabbt den får gå utan att den kan skickas för ändring?
Man är lite bortskämd pga. hur bra Sinn brukar hålla tiden för det mesta.
Sthlm söderort.Var i landet bor du?
avmagnetisera?Vet ej än, påbörjade Toolwatch reggande idag men skulle gissa ca 15-20+. Utifrån jämförelse med källan jag ställer den mot. Har för mig att 15+ är gränsen för hur snabbt den får gå utan att den kan skickas för ändring?
Man är lite bortskämd pga. hur bra Sinn brukar hålla tiden för det mesta.
Mitt tips också. Jag har haft ett par klockor (en Squale och någon mer med Sellita jag inte kommer på nu) som gått +15-20 spd. Efter avmagnetisering hamnade båda runt +1-5 spd.avmagnetisera?
Såg ett Youtube-klipp om att en quickrelease bandstift som kommer med band ofta är magnetiska.Mitt tips också. Jag har haft ett par klockor (en Squale och någon mer med Sellita jag inte kommer på nu) som gått +15-20 spd. Efter avmagnetisering hamnade båda runt +1-5 spd.
Klart du ska ha en 856 S UTC! Vore kul att se då och då i tråden. Är det någon som har en sådan?![]()
Hotellvecka denna vecka, hela gänget av Sinnar fick följa med - mycket skjorta denna vecka så EZM3F har fått vara med mycket, suget efter en 856 S UTC som går i under manschetten har kommit tebax. Känns fel att beställa en destro nu, så traktamentena får ackumuleras till sparkontot![]()
Stefan Sauk men han kanske inte är med i tråden.Klart du ska ha en 856 S UTC! Vore kul att se då och då i tråden. Är det någon som har en sådan?
Vore ju trisslott att det är orsaken med tanke på den ska palla 80,000 A/m.avmagnetisera?
Glömde den lilla detaljenVore ju trisslott att det är orsaken med tanke på den ska palla 80,000 A/m.