• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

92A2E977-FCE7-42B5-BF25-DA75125A40B1.jpeg
 
Helt otroligt! När jag såg den där klockan första gången tänkte jag mest "meh", men dina bilder är så mycket bättre än Sinns egna. Antar att de kommer ganska nära hur den upplevs i verkligheten. Grattis till en unik och vacker klocka!

-Tack så mycket 🙏🏼

Jag bara fotar med mobilen men ibland blir det bra😍 Sen tycker jag att själva klockan är rätt så fotogenisk och i kombination med den höga kvalitén som Sinn håller på glaset (inga reflektioner, ibland kan man tro att det inte finns ett glas där) så blir det ganska lätt att fota🙂

Själv föll jag för de bilderna jag fick se på Sinns Insta men även på Altherrs Instagram konto. Sen var det även ett par fina kommersiella videos som stärkte habegäret 🪖💥

Jag har haft några Sinn innan. Bland annat en 555:a. Så jag visste att jag skulle trivas med måtten osv… Det som gjorde att jag föll direkt var California tavlan i kombination med visarna från EZM serien. Klockan blev mycket egen snygg samtidigt.

B3994A17-9907-4821-B046-7691BA741AF5.jpeg
 
Ute och flyger och inser att gångreserven är typ 7-8 timmar 😪
Nån som har en hum om vad en service kan kosta för en 103 k12? 🫣
Eller om det kan finnas något billigare att testa först 🤞

16991691374022627914825924970290.jpg
Något som är billigt att testa är att dra upp den helt och testa utifrån det, så inte orsaken bara är att du inte rört dig tillräckligt.
Sett ett par fall här på forumet där klockor kommit tillbaka med testpapper på att inget är fel.
 
Ute och flyger och inser att gångreserven är typ 7-8 timmar 😪
Nån som har en hum om vad en service kan kosta för en 103 k12? 🫣
Eller om det kan finnas något billigare att testa först 🤞
Tror inte vi åker på någon kostnad då de lämnar tre års garanti?

Edit; långnäsa på mig - köpte den i september -2020... 😆

In addition to the statutory warranty we, Sinn Spezialuhren GmbH, Wilhelm-Fay-Straße 21, 65936 Frankfurt am Main, also provide a manufacturer's warranty on material and manufacturing defects for the watch 103 Classic 12.
The warranty period is three years.
The warranty period is calculated from the invoice date.
Our warranty is applicable worldwide.
If you wish to make a warranty claim, we shall repair the watch for you at no additional cost.
Warranty claims are excluded in the event of damage caused by:
Improper use
Repairs or attempted repairs which were not carried out by us or our authorised partners. A list of authorised partners can be found in the Sales and Service Partners menu on our website www.sinn.de.
Signs of wear and tear, especially on straps
The use of force (blows, knocks, impact)
Loss of your waterproof watch’s water resistance is also excluded 24 months from the date of purchase.
 
Något som är billigt att testa är att dra upp den helt och testa utifrån det, så inte orsaken bara är att du inte rört dig tillräckligt.
Sett ett par fall här på forumet där klockor kommit tillbaka med testpapper på att inget är fel.
Tack, det ska jag testa 👍
Högst rimligt att det kan vara så, faktiskt 😄
Blir inte så mycket rörelse med skadat knä, och har inte klockan på när jag kör rehab
 
Tips;

Otroligt prisvärt!
Finns i svart och andra färger.
1699088750343.png

IMG_1298.png
Himla snyggt det där!
Hur är de komfortmässigt?
Jag köpte Hadley-Roma, Cordura som också är nylon, men det var ju fullständigt oanvändbart initialt eftersom det var så stelt.
Jag gillar inte alls när klockan vill resa sig från armen för att bandet är så stelt, eller att bandet klämmer om handleden för att det inte vill böja sig ordentligt.

Hur upplevs dessa?
 
Himla snyggt det där!
Hur är de komfortmässigt?
Jag köpte Hadley-Roma, Cordura som också är nylon, men det var ju fullständigt oanvändbart initialt eftersom det var så stelt.
Jag gillar inte alls när klockan vill resa sig från armen för att bandet är så stelt, eller att bandet klämmer om handleden för att det inte vill böja sig ordentligt.

Hur upplevs dessa?
Det är inte alls stelt. Mer som ett mjukt NATO. Jag tycker det är otroligt skönt - dubbla lager nylon.
Tror jag lagt upp den här länken tidigare;
in i filmen ser du flera färger och även hur mjukt det är.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp