• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Mina damer och herrar. 856 B-Uhr Klädd så som Sinn avsåg vid leveransen. Jag säger inte att det är vackraste uppsättningen men bekvämare än det kanske ser ut.

20231111_095736.jpg
 
Mina damer och herrar. 856 B-Uhr Klädd så som Sinn avsåg vid leveransen. Jag säger inte att det är vackraste uppsättningen men bekvämare än det kanske ser ut.

20231111_095736.jpg
Jag personligen använder aldrig bund, men det där bandet tycker jag är riktigt snyggt till! Perfekt match, bra gjort av Sinn. Hur ser det ut om du bara har på dig bandet?
Håller med. Riktigt snygg kombo och ett av de finaste bund jag sett 👌🏻 Den uppsättningen skulle man haft 😊
 
Du vet förstås bättre än mig men det ser liksom ut som att det sitter på fel håll. Som att plattan under är kortare på kronsidan än den andra.
Du har helt rätt om bundplattans rotation. Dock medvetet då den längre delen av bundplattan nu hamnar under tröjan och plattan ser då lite mindre ut. Men med era snälla ord ovan så törs jag nog vända plattan :).
 
Jag skulle gärna komma in i sinn-gemenskapen ni har här. Var förbi Eriksson för någon vecka sen och testade lite. Allra helst är det en 856 utc jag vill ha, men skulle även kunna tänka mig en 556 att testa med. I eller A är nog lite sekundärt. Men en del vet kanske hur det är med vissa fruar, en in en ut 🙄
Någon här som är sugen på att byta en tysk mot en tysk?
IMG_4641.jpeg


 
Jag skulle gärna komma in i sinn-gemenskapen ni har här. Var förbi Eriksson för någon vecka sen och testade lite. Allra helst är det en 856 utc jag vill ha, men skulle även kunna tänka mig en 556 att testa med. I eller A är nog lite sekundärt. Men en del vet kanske hur det är med vissa fruar, en in en ut 🙄
Någon här som är sugen på att byta en tysk mot en tysk?
IMG_4641.jpeg


Misann, dom har 856 UTC i lager igen, attans tur att jag står fast med min ”inte krona klockan 3”. Annars man nog trillat dit när man ändå ska till kvarteren i veckan….
 
Vadå, har den varit out of stock?
Sas ingenting om det när jag var inne. Testade runt en hel del men just 865:an är den som lockar mest
Out-of-stock är väl fel ord, har ju varit några år med sjuka leveranstider från Sinn, så det har varit lite blandat med var Erikssons haft inne tidigare, säljs en klocka kan ta ett tag innan samma modell kommer i lager, dom har nog inte haft fler än en av varje, om man bortser från dom som dom kränger mest tänker jag… men för att tala i egen sak så har det inte funnits någon UTC senaste gångerna jag varit där, var iofs några månader sedan sista gången jag var där…
 
Vadå, har den varit out of stock?
Sas ingenting om det när jag var inne. Testade runt en hel del men just 865:an är den som lockar mest
När jag köpte min i november/december 2021 så sa de (Erikson alltså) att det var en modell de inte brukade ha i lager så jag beställde en på chans. Bästa spontanköpet jag har gjort 😊

Kul att de har modellen inne numera!
 
Inte orkat ta tag i min 856B, funderar på att lämna in den till Svante på Klockmäster, istället för att skicka ner den till Frankfurt. Tills dess jag bestämt mig får den ligga i skamvrån...
Tänk på att den är gasfylld. Funkar nog utan men lite av grejen med Ar-teknologin att tillsammans med kapseln skydda urverket.
 
Tillbaka
Topp