• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Eftersom jag letar 856 utc har jag stött på flera stycken annonser eller auktioner där säljaren stolt visar urverket på bild med boettlocket öppet. 😫🧐 Man blir ju lite trött. Men sen är väl frågan hur tät den kan vara, gissar att över tid har kvävgasen övergått till vanlig luft ändå? Saltkapseln finns ju fortfarande där och kan skvallra om fukthalten.
 
Varmt och skönt trots -14gC ute.
20231114_072248.jpg
 
Eftersom jag letar 856 utc har jag stött på flera stycken annonser eller auktioner där säljaren stolt visar urverket på bild med boettlocket öppet. 😫🧐 Man blir ju lite trött. Men sen är väl frågan hur tät den kan vara, gissar att över tid har kvävgasen övergått till vanlig luft ändå? Saltkapseln finns ju fortfarande där och kan skvallra om fukthalten.
Tror inte den släpper ut just någon kvävgas. Tryckskillnaden är nästan noll, och N2 borde vara större än H2O.
 

Den var ny för mig. Rätt poppig.
 

Den var ny för mig. Rätt poppig.
Inte heller sett. Riktigt cool!
 
Tillbaka
Topp