Jag hade nog skickat ner den eftersom den är fylld med gas.Inte orkat ta tag i min 856B, funderar på att lämna in den till Svante på Klockmäster istället för att skicka ner den till Frankfurt. Tills dess jag bestämt mig får den ligga i skamvrån...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag hade nog skickat ner den eftersom den är fylld med gas.Inte orkat ta tag i min 856B, funderar på att lämna in den till Svante på Klockmäster istället för att skicka ner den till Frankfurt. Tills dess jag bestämt mig får den ligga i skamvrån...
Just det... glömde det.Tänk på att den är gasfylld. Funkar nog utan men lite av grejen med Ar-teknologin att tillsammans med kapseln skydda urverket.
Hade nog gjort sammaInte orkat ta tag i min 856B, funderar på att lämna in den till Svante på Klockmäster istället för att skicka ner den till Frankfurt. Tills dess jag bestämt mig får den ligga i skamvrån...
Kan ju inte vara så svårt att fylla på lite gas eller hur?Hade nog gjort samma
Inte lagt den i skamvrån väl? Eller sprängt Klockmäster?Hade nog gjort samma
Det där är problemet med Ar klockorna. Min 909 växlar inte datum riktigt vid kl 24. Hade gärna lämnat in och fixat här hemma men att skicka till Tyskland med den kostnaden och tiden lockar inte allsDen har mestadels varit den perfekta sommarklockan så lite trist att när jag nu funnit Bundet till den så krånglar den...
Det är en SinnTyst i tråden idag...
Även om hon bär ett annat märke också så tycker i alla fall jag att hon kvalar för postning i tråden
![]()
Ja det är ju helt klart det, som jag ser detDet är en Sinn![]()
Utan Helmut skulle inte B&R existera och på din står det ju till och med att den är gjord av Sinn - 100% legit i min bok.Ja det är ju helt klart det, som jag ser det![]()
Tror inte den släpper ut just någon kvävgas. Tryckskillnaden är nästan noll, och N2 borde vara större än H2O.Eftersom jag letar 856 utc har jag stött på flera stycken annonser eller auktioner där säljaren stolt visar urverket på bild med boettlocket öppet.Man blir ju lite trött. Men sen är väl frågan hur tät den kan vara, gissar att över tid har kvävgasen övergått till vanlig luft ändå? Saltkapseln finns ju fortfarande där och kan skvallra om fukthalten.
Inte heller sett. Riktigt cool!![]()
[Erledigt] - Sinn EZM 4 (157), Feuerwehr- u. Rettungsdienst-Chrono, ungetragen
Ich biete hier einen spektakulären und in dem Zustand wohl ziemlich einigartigen Sinn-Chrono an. Er war im November 1998 der 1. Preis einer Tombola beim Tag der offenen Tür bei der Dortmunder Feuerwehr. Da von einer Dame gewonnen, verschwand er 25 Jahre in einer Schublade und wurde NIE (!)...uhrforum.de
Den var ny för mig. Rätt poppig.
Snööö!UX GSG9
![]()
![]()
![]()
Krya!Fy farao, förkyld, första gången på 4 år. Får se om jag överlever.
Tur att jag har bra sällskap på armen.
![]()
Det är inte så att doktorn ordinerar ett inköp av en Sinn för att bota @Jamteriks åkomma?
Absolut!Det är inte så att doktorn ordinerar ett inköp av en Sinn för att bota @Jamteriks åkomma?