Hur gammal är din klocka tror/vet du? Tillverkad före eller efter sommaren 2018?Är inte det minsta orolig för den efter allt man läst här i tråden, mest nyfiken på om ”nyfyllnad” av olja och packningsbyten gör skillnad..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur gammal är din klocka tror/vet du? Tillverkad före eller efter sommaren 2018?Är inte det minsta orolig för den efter allt man läst här i tråden, mest nyfiken på om ”nyfyllnad” av olja och packningsbyten gör skillnad..
Hur gammal är din klocka tror/vet du? Tillverkad före eller efter sommaren 2018?
Intressant. Då är den m a o från innan de införde konstruktionsförbättringarna i baklocket och kronan.Min gamla - tror den är från 2016? Såld av Eriksons.
Jag köpte den av @Blackpercy och om jag inte är ute och cyklar köpte han den här på forumet. Kul att den är kvar här
Min gamla UX från 2007 var bubblig som @vanman s från ny. Den var på service pga av gulnande visarre och index då dom bytt vätska men samma bubbel. Min nya från 2015 är aldrig servad och jag ser nästan aldrig någon bubbla. Jag misstänker att något är gjort mellan 2007 och 2015. Kanske har olika vätskor fått effekter på bubblorna men det är bara spekulationer.Intressant. Då är den m a o från innan de införde konstruktionsförbättringarna i baklocket och kronan.
Den blir säkert bubbelfri när den är servad.
De bytte vätska för att bli kvitt de gulnande visarna har jag uppfattat. Men jag uppfattade också att den är med och påverkar benägenheten att bilda bubbla.Min gamla UX från 2007 var bubblig som @vanman s från ny. Den var på service pga av gulnande visarre och index då dom bytt vätska men samma bubbel. Min nya från 2015 är aldrig servad och jag ser nästan aldrig någon bubbla. Jag misstänker att något är gjort mellan 2007 och 2015. Kanske har olika vätskor fått effekter på bubblorna men det är bara spekulationer.
Svaret jag fick när jag frågade SINN om bubblan;De bytte vätska för att bli kvitt de gulnande visarna har jag uppfattat. Men jag uppfattade också att den är med och påverkar benägenheten att bilda bubbla.
När de uppdaterat konstruktionen innan 2018 vet jag inte, men jag vet att de uppdaterade den då med nytt baklock som ska kunna hålla bubblan stången samt justeringar på kronan av samma anledning.
Är den tät ska den inte bubbla sig.
Nej, vad ska de säga...? Hade den varit avsikten att ha där skulle alla haft den från början. Jag skulle kalla den en (dålig) egenskap. Icke önskvärd i min värld. Men alla tycker inte som jag.Svaret jag fick när jag frågade SINN om bubblan;
Inget att oroa sig för.
Du kanske tänker på mina tidigare positiva skrivelser om bubblan. Ärligt talat håller jag med om att den är en form av "misslyckande" av Sinn i tidiga utgåvor men försöker se det positiva med den. Avdramatisera rädslan för bubblan.Nej, vad ska de säga...? Hade den varit avsikten att ha där skulle alla haft den från början. Jag skulle kalla den en (dålig) egenskap. Icke önskvärd i min värld. Men alla tycker inte som jag.
Klockren bild!Du kanske tänker på mina tidigare positiva skrivelser om bubblan. Ärligt talat håller jag med om att den är en form av "misslyckande" av Sinn i tidiga utgåvor men försöker se det positiva med den. Avdramatisera rädslan för bubblan.
Den där gröna… mmm…Fördelen med att ha många klockor är ju given. Nackdelen är att det är svårt att välja
Ja, den är riktigt bra och den jag använder mest. Galet bekväm på armenDen där gröna… mmm…
Nej det går ju inte
Härlig färgpalett!Det är alltid något speciellt med att plasta av något nytt och nu har jag länk till alla mina 556or
Tusen tack till @ERIKSON URHANDEL för blixtsnabb leverans
Trevlig helg
Ja. Funderar på om jag kanske behöver en I B och en A RS också?Härlig färgpalett!
VillhöverJa. Funderar på om jag kanske behöver en I B och en A RS också?
SnyggtDet är alltid något speciellt med att plasta av något nytt och nu har jag länk till alla mina 556or
Tusen tack till @ERIKSON URHANDEL för blixtsnabb leverans
Trevlig helg
Dom är väldigt fina.
Enformig, men jag fortsätter
Den är snygg, synd att jag inte kommer överens med spännena på MN-band…
Tycker den här kombon är bra
De är lite trickiga.Den är snygg, synd att jag inte kommer överens med spännena på MN-band…
Erikas är lurigt. CNS är lättre när eftersom öppningen i spännet är störreDen är snygg, synd att jag inte kommer överens med spännena på MN-band…
Och inte så hemult dyra.Erikas är lurigt. CNS är lättre när eftersom öppningen i spännet är större