• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

R.Capac

Guld
2-Faktor
Intressant. Då är den m a o från innan de införde konstruktionsförbättringarna i baklocket och kronan.
Den blir säkert bubbelfri när den är servad.
Min gamla UX från 2007 var bubblig som @vanman s från ny. Den var på service pga av gulnande visarre och index då dom bytt vätska men samma bubbel. Min nya från 2015 är aldrig servad och jag ser nästan aldrig någon bubbla. Jag misstänker att något är gjort mellan 2007 och 2015. Kanske har olika vätskor fått effekter på bubblorna men det är bara spekulationer.
 

ironcastle

Diamant
2-Faktor
Min gamla UX från 2007 var bubblig som @vanman s från ny. Den var på service pga av gulnande visarre och index då dom bytt vätska men samma bubbel. Min nya från 2015 är aldrig servad och jag ser nästan aldrig någon bubbla. Jag misstänker att något är gjort mellan 2007 och 2015. Kanske har olika vätskor fått effekter på bubblorna men det är bara spekulationer.
De bytte vätska för att bli kvitt de gulnande visarna har jag uppfattat. Men jag uppfattade också att den är med och påverkar benägenheten att bilda bubbla.
När de uppdaterat konstruktionen innan 2018 vet jag inte, men jag vet att de uppdaterade den då med nytt baklock som ska kunna hålla bubblan stången samt justeringar på kronan av samma anledning.

Är den tät ska den inte bubbla sig.
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
De bytte vätska för att bli kvitt de gulnande visarna har jag uppfattat. Men jag uppfattade också att den är med och påverkar benägenheten att bilda bubbla.
När de uppdaterat konstruktionen innan 2018 vet jag inte, men jag vet att de uppdaterade den då med nytt baklock som ska kunna hålla bubblan stången samt justeringar på kronan av samma anledning.

Är den tät ska den inte bubbla sig.
Svaret jag fick när jag frågade SINN om bubblan;
Inget att oroa sig för.
 

R.Capac

Guld
2-Faktor
Nej, vad ska de säga...? Hade den varit avsikten att ha där skulle alla haft den från början. Jag skulle kalla den en (dålig) egenskap. Icke önskvärd i min värld. Men alla tycker inte som jag.
Du kanske tänker på mina tidigare positiva skrivelser om bubblan. Ärligt talat håller jag med om att den är en form av "misslyckande" av Sinn i tidiga utgåvor men försöker se det positiva med den. Avdramatisera rädslan för bubblan.
1704920966018.png
 

ironcastle

Diamant
2-Faktor
Du kanske tänker på mina tidigare positiva skrivelser om bubblan. Ärligt talat håller jag med om att den är en form av "misslyckande" av Sinn i tidiga utgåvor men försöker se det positiva med den. Avdramatisera rädslan för bubblan.
1704920966018.png
Klockren bild! 😂
Nä, den gör ju ingen skada egentligen och har man tur återbildar den sig så länge den inte är nedkyld. De jag haft som strulat har dock blivit allt sämre / bubblan större med tiden. Och inte återbildat sig ens kroppsuppvärmda.

Men inte den jag har idag. Den är post 2018 och bubbelfri. 🤞🤞🤞😇😇😇
 
Topp