Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det jag saknar är tegimenterat stål...Personligen tycker jag den mattsvarta tavlan är en stor del av charmen - både på 556 A och 856. En ack så viktig detalj för maximal toolighet.
Tegimenterat stål är som magi. Jag har haft min 856 i ungefär ett halvår och senaste tre veckorna har jag inte haft något annat på handleden. Det finns inte en skråma någonstans - inte ens en hairline på spännet. Den ser fortfarande ny ut. Den tekniken kan Sinn vara stolta över.Det jag saknar är tegimenterat stål...
Det är ju det som saknas på 556 serien för att på riktigt klassas som toolwatch i min bok.Tegimenterat stål är som magi. Jag har haft min 856 i ungefär ett halvår och senaste tre veckorna har jag inte haft något annat på handleden. Det finns inte en skråma någonstans - inte ens en hairline på spännet. Den ser fortfarande ny ut. Den tekniken kan Sinn vara stolta över.
Så här?Det är ju det som saknas på 556 serien för att på riktigt klassas som toolwatch i min bok.
Jag gillar 556 serien men prova att repa den mot en sten ...
Ärligt talat tror jag tegimenteringen härstammar nog från SUG och samarbetet med DamaskoTegimenterat stål är som magi. Jag har haft min 856 i ungefär ett halvår och senaste tre veckorna har jag inte haft något annat på handleden. Det finns inte en skråma någonstans - inte ens en hairline på spännet. Den ser fortfarande ny ut. Den tekniken kan Sinn vara stolta över.
Japp - du ser, ingen tegimentering.Så här?
Tror inte det. Damasko använder helt annan teknik. Beskrevs tidigare i tråden.Ärligt talat tror jag tegimenteringen härstammar nog från SUG och samarbetet med Damasko
SUG | Glashütte
sug-glashuette.de
Mmm men de gjorde ju boetter till Sinn en stund innan/i samarbete i SUG har jag för mig?Tror inte det. Damasko använder helt annan teknik. Beskrevs tidigare i tråden.
Och här en annan som tråd som jag läst nån gång;Enastående bra förklarat om skillnader mellan Sinn och Damasko av @Leiflicious
Posta i tråden 'Den stora tråden om Sinn'
https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/post-3873633
Har du ny mobil? Bilden är så skarp!
Såg det, vete fan varför det blir så.Har du ny mobil? Bilden är så skarp!
Dåligt ljus? Du kanske inte låter den fokusera klart eller så rör du på dig helt enkeltSåg det, vete fan varför det blir så.
Hittade det, en inställning som jag missat. Ska testa igen senare.Dåligt ljus? Du kanske inte låter den fokusera klart eller så rör du på dig helt enkelt
Men fin klocka!
Oja. En av mästerfotografens krispigare alster.Bättre?
Tur att jag gillar dig!!Oja. En av mästerfotografens krispigare alster.
Det här med bubblan... vilken såpa det blivit .
Ute på tur, jag och bubblan.
Tågen verkar rulla på rätt okej idag.
Ute på tur, jag och bubblan.
Så borde alla klockor vara och se ut efter att ha suttit på armen. What's not to like?Fortfarande i transit. Helt sjukt.
För eventuella köpare av S varianten kan jag meddela denna är hårdkörd i ett års tid. Varje dag! Ibland nere på 80 METERS djup, ibland i andra otrevliga miljöer. Inte ett märke. Nästan vill ha en repa på claspen så man ser ut som en pärmbärare.