• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sennelier

Guld
2-Faktor
856 S är så vansinnigt cool! Det är den enda modellen i Sinns utbud jag skulle byta mitt B-Uhr mot tror jag. Eller nä, förmodligen inte, men ändå... Bilder från Fratello:

1000005910.jpg
1000005911.jpg
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor

Olofgren87

Basic
2-Faktor
Strålande sol på blå himmel och 20 minusgrader, kanske borde gå ut egentligen... Borde slunga av den lilla snön som är på uppfarten sen det senaste nedfallet. Men njaaee... Tar nog en kopp te och ojar mig över Uret.se istället 😆
 

Bilagor

  • 1000006078.jpg
    1000006078.jpg
    406.4 KB · Visningar: 6

Sennelier

Guld
2-Faktor
Strålande sol på blå himmel och 20 minusgrader, kanske borde gå ut egentligen... Borde slunga av den lilla snön som är på uppfarten sen det senaste nedfallet. Men njaaee... Tar nog en kopp te och ojar mig över Uret.se istället 😆
Vad är det med Uret? Har aldrig beställt därifrån så jag har inga egna erfarenheter. Har dock läst lite blandade omdömen här på forumet. Har de Sinn där också?
 

Olofgren87

Basic
2-Faktor
Vad är det med Uret? Har aldrig beställt därifrån så jag har inga egna erfarenheter. Har dock läst lite blandade omdömen här på forumet. Har de Sinn där också?
Jag beställde en Hamilton från dom som var "i lager" den 6 januari. "I lager" visade sig sen vara på så kallat "fjärrlager". Har fortfarande inte fått någon återkoppling på var den befinner sig. Sista budet från hemsidan är att den beräknades skickas 17-19 januari men ännu inget. Får väl se om jag får någon leveransbekräftelse i nästa vecka 🙄
 

Omega21jul1969

Guld
2-Faktor
Jag beställde en Hamilton från dom som var "i lager" den 6 januari. "I lager" visade sig sen vara på så kallat "fjärrlager". Har fortfarande inte fått någon återkoppling på var den befinner sig. Sista budet från hemsidan är att den beräknades skickas 17-19 januari men ännu inget. Får väl se om jag får någon leveransbekräftelse i nästa vecka 🙄
@Sennelier

Jag har beställt en klocka som skulle levereras 2-6v (gul färg på status). Det skall man inte göra. För den har de inte inne, utan Uret försöker köpa klockan till det priset efter att du betalat. Efter 2,5mån så bad jag att få tillbaka pengarna. På en annan klocka så kom de själva tillbaka och meddelade att de inte kunde leverera efter att jag betalt. Det var en limiterad som de inte hittade. Så min upplevelse är inte positivt. Däremot är en klockvän på jobbet frekvent beställare. Och beställer bara de som har grön status och kan skickas direkt. Även de med 2-5dagar kan vara vanskliga men brukar komma fram.
 

Olofgren87

Basic
2-Faktor
@Sennelier

Jag har beställt en klocka som skulle levereras 2-6v (gul färg på status). Det skall man inte göra. För den har de inte inne, utan Uret försöker köpa klockan till det priset efter att du betalat. Efter 2,5mån så bad jag att få tillbaka pengarna. På en annan klocka så kom de själva tillbaka och meddelade att de inte kunde leverera efter att jag betalt. Det var en limiterad som de inte hittade. Så min upplevelse är inte positivt. Däremot är en klockvän på jobbet frekvent beställare. Och beställer bara de som har grön status och kan skickas direkt. Även de med 2-5dagar kan vara vanskliga men brukar komma fram.
Jo sånt där mygel ledsnar man fort på. Det är det jag menar med "fjärrlager" vilket jag stött på mer än en gång inom knivvärlden. En leverantör säger att "ja vi har absolut varan i lager" när dom egentligen menar att "vår samarbetspartner har varan i lager" eller "vår grossist har varan i lager"... Tror det är det som hänt här. Vilket inte är hela världen, men då tycker jag man kan kommunicera det tydligt. Nu köpte jag ju just denna klocka hos dom för att det framstod som att den fanns i Sverige för hyffsat snabb leverans. I verkligheten ska dom nog ha hem varan från en annan handlare inom EU...
 

Sennelier

Guld
2-Faktor

Chuck

Pandion
2-Faktor

Laddsladd

Guld
2-Faktor

Åhh den är fin!!
Det där är för övrigt en riktigt lyckad modell.
Nu är den limiterad så enligt Sinns modell kommer den aldrig tillbaka.

Ett exempel på hur olyckligt det kan bli med alla dessa limiterade versioner.

Släpp gärna något tillfälligt men begränsa inte framtiden genom att kalla den ”limiterad”
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
Tror ni det kommer några nya modeller iår?
Tycker den här är fin, men ingen ny modell.
1705778872594.jpeg



105 och 717 var väl de senaste nya modellerna?
Okej T50 också men egentligen inte så mycket nytt än utveckling av U50?
 
Topp