• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Olofgren87

Basic
2-Faktor
Den kom fort! Tack CoC och DHL! Otålig som man är skulle man naturligtvis börja skruva bort länkar i bilen och nu är jag en skruv fattigare 😆 jaja, det går nog att beställa en ny från Sinn om man vill ha riktigt fullset om den ska flytta. Riktigt trevlig klocka i alla fall!
 

Bilagor

  • 1000006028.jpg
    1000006028.jpg
    549.4 KB · Visningar: 9

Sennelier

Guld
2-Faktor
Fortfarande i transit. Helt sjukt.

För eventuella köpare av S varianten kan jag meddela denna är hårdkörd i ett års tid. Varje dag! Ibland nere på 80 METERS djup, ibland i andra otrevliga miljöer. Inte ett märke. Nästan vill ha en repa på claspen så man ser ut som en pärmbärare.
IMG_20240118_104112.jpg
Tror inte det existerar en mer stenhård klocka än den där. 🪨
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Ett av bandstiften på min 856 har blivit böjt, så jag kontaktade Sinns kundtjänst och frågade om det var möjligt att få ett ersättningsstift. Då svarade de med en offert på 165 kr. Är inte det ganska snålt? Inte bästa sättet att ta hand om sina kunder på kan jag tycka. Visst, jag kommer att acceptera offerten, men inte utan dålig smak i munnen. Longines skickade som jämförelse ett par helt utan kostnad.
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Ett av bandstiften på min 856 har blivit böjt, så jag kontaktade Sinns kundtjänst och frågade om det var möjligt att få ett ersättningsstift. Då svarade de med en offert på 165 kr. Är inte det ganska snålt? Inte bästa sättet att ta hand om sina kunder på kan jag tycka. Visst, jag kommer att acceptera offerten, men inte utan dålig smak i munnen. Longines skickade som jämförelse ett par helt utan kostnad.
Kan bara hålla med. Så liten sak.

När jag köpte min 900 av svensk AD (😉) ville jag köpa till 2 par bandstift. Fick betala 200 kr. Inte mycket pengar men kunde varit schysst att skicka med när man ändå sålt en klocka för listpris.

Det där skiljer företag åt. Ofta småpengar men viktigt för upplevelsen.
Samma med garantier. Att problem kan uppstå är naturligt. Rätt hanterat kan det tom bli en positiv upplevelse. Fel hanterat tappar man kunden för alltid.
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Kan bara hålla med. Så liten sak.

När jag köpte min 900 av svensk AD (😉) ville jag köpa till 2 par bandstift. Fick betala 200 kr. Inte mycket pengar men kunde varit schysst att skicka med när man ändå sålt en klocka för listpris.

Det där skiljer företag åt. Ofta småpengar men viktigt för upplevelsen.
Samma med garantier. Att problem kan uppstå är naturligt. Rätt hanterat kan det tom bli en positiv upplevelse. Fel hanterat tappar man kunden för alltid.
Ja, exakt så tänker jag. Det är så liten kostnad, så jag förstår inte varför vissa företag väljer att snåla på sådana saker. Det kan omöjligt löna sig i längden.
 

Watchie

Diamant
2-Faktor
Ett av bandstiften på min 856 har blivit böjt, så jag kontaktade Sinns kundtjänst och frågade om det var möjligt att få ett ersättningsstift. Då svarade de med en offert på 165 kr. Är inte det ganska snålt? Inte bästa sättet att ta hand om sina kunder på kan jag tycka. Visst, jag kommer att acceptera offerten, men inte utan dålig smak i munnen. Longines skickade som jämförelse ett par helt utan kostnad.
Sure thing, men jag hade en Skydweller, guldboett, bytte in hos AD, då hade original AD ( Indien) snott 18k stiften, bytt mot stål och AD i Sverige krävde mig på 2500 😅
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
Ett av bandstiften på min 856 har blivit böjt, så jag kontaktade Sinns kundtjänst och frågade om det var möjligt att få ett ersättningsstift. Då svarade de med en offert på 165 kr. Är inte det ganska snålt? Inte bästa sättet att ta hand om sina kunder på kan jag tycka. Visst, jag kommer att acceptera offerten, men inte utan dålig smak i munnen. Longines skickade som jämförelse ett par helt utan kostnad.
Jag köpte på mig ett gäng proffsstift(vad det nu är?) från @Royal Straps - bästa jag gjort.


 

Olofgren87

Basic
2-Faktor
Med tanke på att du sitter och smörjer upp en kniv innan du ska gå ut på stan, vart ska du gå, jag går inte dit! ;) ;) ;)
Staaren 😉 Lillänge på en fredag, då får man ha vassa armbågar... Eller vassa annat!
Fast denna får stanna hemma när jag åker till människobyn, det var mest lite lugnande Zen-terapi innan kaoset som är storstan en fredag eftermiddag 😆
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
Saknar att ha en Sinn i klocklådan! 😔Hade Ezm7 jag hade varit 2-3mm mindre samt 20mm mellan luggarna så hade jag behållit den! Den va grym!

Var är alla Sinn på köp och sälj när man är som mest behöver dom? 🤔
IMG_20221219_120915.jpg
IMG_20221219_120857.jpg
Ja herregud va fan sålde du den för?
Det är en modell som bara blir attraktivare för varje gång jag ser den.
Där snackar vi toolwatch på riktigt.
 
Topp