• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Olofgren87

Basic
2-Faktor
Den gällde faktiskt hela vägen från 2017 till 2023. Konstigt att den ligger kvar.

Men öven efter höjningen tycker jag servicepriserna är mycket humana. Frakten gör en del men det är som det ät.
Som föredetta Rolex-ägare kan jag bara hålla med, betala vad en begagnad Sinn kostar att köpa bara för service (hos AD då) känns bara barockt... Det är ju inte så att Rolex urverk är mer än dubbelt så komplicerade som Sinns 🙄 men ja, det är ju samma där, det är som det är 🤷
 
Grönt gummi till grön urtavla idag. Trevligt band faktiskt, får se hur länge det håller innan länken åker på igen 😅

En fråga av ren nyfikenhet @Luddekudde, du skrev att du sett ett servicepris för 556i på 5k, var det hos Sinn själva? Enligt prislistan på hemsidan ska service för 556 gå på 180€, vad missar jag? Visst det är lite frakt osv men inte riktigt så mycket 🙄 du kanske räknar med "Reconditioning of the case" förstås?
Nej jag skrev faktiskt till Erikssons ur
Grönt gummi till grön urtavla idag. Trevligt band faktiskt, får se hur länge det håller innan länken åker på igen 😅

En fråga av ren nyfikenhet @Luddekudde, du skrev att du sett ett servicepris för 556i på 5k, var det hos Sinn själva? Enligt prislistan på hemsidan ska service för 556 gå på 180€, vad missar jag? Visst det är lite frakt osv men inte riktigt så mycket 🙄 du kanske räknar med "Reconditioning of the case" förstås?
hej,
Nej jag frågade faktiskt Erikssons ur och fick ett pris på cirka 5k för service av en 556i
 

308

Basic
2-Faktor
💚🧡💚
IMG_6901.jpeg
 

Lundgren🥊

Guld
Friends Of KS
2-Faktor
Får fråga expertisen igen 😊
Vad säger ni om 356:an som ligger på ks med troligtvis tilltryckt bandhorn på nån tiondels millimeter? Är intresserad av den modellen men vet inte hur mycket detta påverkar säg en framtida försäljning? Eller kommer man själv störa sig på det🤔. Bara jag som kan svara på det men frågar ändå 😊. Verkar ju inte gå att se med blotta ögat iaf.

 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Får fråga expertisen igen 😊
Vad säger ni om 356:an som ligger på ks med troligtvis tilltryckt bandhorn på nån tiondels millimeter? Är intresserad av den modellen men vet inte hur mycket detta påverkar säg en framtida försäljning? Eller kommer man själv störa sig på det🤔. Bara jag som kan svara på det men frågar ändå 😊. Verkar ju inte gå att se med blotta ögat iaf.

Vill inte utge mig för att vara expert men jag tänker såhär.

Klockan är nästan ny, bara ett är gammal. Den fick en smäll men har servats efter det. Alltså bara bandhornet som är ”risk”. Klockan är sänkt till nästan hälften av nypris. Jag skulle säga att problemet med bandhornet är prissatt i och med det.

Jag tycker således personligen att det är ett bra pris och hade inte tvekat om jag kunde bära 38 mm. Sedan är 356 ibland superenkla att sälja, ibland tröga.
 

Jamterik

Guld
2-Faktor
Vill inte utge mig för att vara expert men jag tänker såhär.

Klockan är nästan ny, bara ett är gammal. Den fick en smäll men har servats efter det. Alltså bara bandhornet som är ”risk”. Klockan är sänkt till nästan hälften av nypris. Jag skulle säga att problemet med bandhornet är prissatt i och med det.

Jag tycker således personligen att det är ett bra pris och hade inte tvekat om jag kunde bära 38 mm. Sedan är 356 ibland superenkla att sälja, ibland tröga.
håller med
 

Lundgren🥊

Guld
Friends Of KS
2-Faktor
Vill inte utge mig för att vara expert men jag tänker såhär.

Klockan är nästan ny, bara ett är gammal. Den fick en smäll men har servats efter det. Alltså bara bandhornet som är ”risk”. Klockan är sänkt till nästan hälften av nypris. Jag skulle säga att problemet med bandhornet är prissatt i och med det.

Jag tycker således personligen att det är ett bra pris och hade inte tvekat om jag kunde bära 38 mm. Sedan är 356 ibland superenkla att sälja, ibland tröga.

Tackar för svar 😊👍
Tycker också det ändå känns som ett okej pris med tanke på hur gammal den är och den nyligen gjorda servicen. Svårt å veta hur stort problemet egentligen är innan man själv har den i handen? Får klura på denna 😊
 

Olofgren87

Basic
2-Faktor
Jag gillar det här gummit faktiskt...! Spännet sitter lite off-center då bandet är kapat för mina tändsticksarmar och bara går att justera i ena änden. Men inte så farligt. Och rätt bra spänne ändå! Lite lume och ps5-dosa i bakgrunden som bonus.
 

Bilagor

  • 1000006338.jpg
    1000006338.jpg
    375 KB · Visningar: 3
Topp