• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

vanman

Guld
2-Faktor
Såg just lite bilder på nyheterna (på reddit) som om dom är sanna skulle göra många av oss väldigt glada. Men det finns saker med bilderna som gör mig skeptisk till sanningshalten, kan länka med spoiler om ni vill? (Men tänker att vi inte sprida bilder på releasen i förväg i god sed…)
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
Såg just lite bilder på nyheterna (på reddit) som om dom är sanna skulle göra många av oss väldigt glada. Men det finns saker med bilderna som gör mig skeptisk till sanningshalten, kan länka med spoiler om ni vill? (Men tänker att vi inte sprida bilder på releasen i förväg i god sed…)
Upp med dem nu :)
Eller länk i pm tack!
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Såg just lite bilder på nyheterna (på reddit) som om dom är sanna skulle göra många av oss väldigt glada. Men det finns saker med bilderna som gör mig skeptisk till sanningshalten, kan länka med spoiler om ni vill? (Men tänker att vi inte sprida bilder på releasen i förväg i god sed…)
Såg också. Ska bli intressant att se vad priserna landar på om denna leak visar sig stämma.

 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
Såg också. Ska bli intressant att se vad priserna landar på om denna leak visar sig stämma.

Vi får väl se om det är AI eller inte om några dagar.
Rätt kul tråd;



e46c0f1c-4403-4d4d-98de-526c53ce2f-jpg.2413609
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor

ironcastle

Diamant
2-Faktor
Såg just lite bilder på nyheterna (på reddit) som om dom är sanna skulle göra många av oss väldigt glada. Men det finns saker med bilderna som gör mig skeptisk till sanningshalten, kan länka med spoiler om ni vill? (Men tänker att vi inte sprida bilder på releasen i förväg i god sed…)
Jag är skeptisk. Bilderna är inte äkta, skulle jag säga. Dels stämmer texten nederst inte font-mässigt. Dels är det inte förenbart som det är beskrivet på tavlan nu. Hydro = quartz. Något annat är inte möjligt.
Edit: och eftersom det redan sagts att det står U50 på tavlan, så är ju den automatisk. Att går över till quartz blir en annan klocka med rimligen ett annat namn.

Dessutom tror jag inte att de får ihop paketet tekniskt, om de inte ska tulla på förutsättningarna för den (Edit: UX alltså). Och då faller ju konceptet liksom. Men snart vet vi.
 

iko

Silver
2-Faktor
Riktigt bra fakes om det inte skulle vara äkta (vilket jag anser som osannolikt). Har bara sett bilderna på mobilskärm men ändå.

Spännande med en U50 med lumedial och utan datum. Kommer urtavlan att vara vit tro?
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
Riktigt bra fakes om det inte skulle vara äkta (vilket jag anser som osannolikt). Har bara sett bilderna på mobilskärm men ändå.

Spännande med en U50 med lumedial och utan datum. Kommer urtavlan att vara vit tro?
Det som talar för fake är att många suktat efter en mindre UX i rätt många år och även fått det bekräftat av ngn på Sinn att de tittar på det.
Det som talar emot fake news är kronografen som ingen pratat om - varför skulle man göra en sån?
Ser dock ut som Guinand HS106 och företagen i Frankfurt brukar hålla sig på sin kant så att säga. HS 106 är iocförsig väldigt lik en gammal Sinn som iochförsig Guinand tillverkade åt dem :) krånglig gemensam historia det där.
 
Senast ändrad:

Marksan

Silver
2-Faktor
Riktigt bra fakes om det inte skulle vara äkta (vilket jag anser som osannolikt). Har bara sett bilderna på mobilskärm men ändå.

Spännande med en U50 med lumedial och utan datum. Kommer urtavlan att vara vit tro?

Det som talar för fake är väl mest att minutvisaren verkar vara flera mm längre på de två klockor till vänster (går mellan minutindexen) än på den till höger.
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
Det är inte så ofta man ser en sån här.

5483567-f3b4d127b0e24dc8a81472a1e601c5d4.jpg
 
Senast ändrad:
Topp