• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det var ju ett trött jäkla urverk de har satt i U50 Hydro. :( Ett kvartsverk som normalt sitter i klockor som kostar mindre än 3 000kr hör inte hemma i en som kostar 30-35K... Varför har de gjort så när de har ett fantastiskt urverk i UX? UX är specat till +/-10 sekunder per år och urverket i U50 Hydro är specat till -10/+20 sekunder per månad. Vilket nerköp och inget jag vill lägga mina pengar på. 👎
Nä, där sköt de sig själva i foten. Vilken bergochdalbana det blev känslomässigt, från superpepp till ”meh?” 😫

Nä, där sköt de sig själva i foten. Vilken bergochdalbana det blev känslomässigt, från superpepp till ”meh?” 😫
Tänker bara, skönt man har en UX…
IMG_5222.jpeg

En god nyhet iaf, nytt lås med mikrojustering på gång.

Very nice. Will this be available for U50/856 tegimented models soon?

Så här svarar Sinn:

The folding clasp is currently available for the following models:
Model series 103 (stainless steel, polished/satinized)
Model series 104
Model series 144
Model series U1 (without TEGIMENT technology)
Model series U2 (without TEGIMENT technology)
Model series UX (without TEGIMENT technology)

Så det finns kanske liiite hopp om ett släpp även till 856. Kanske.

Hade det varit ett vettigt urverk i så hade den hamnat längst upp i min vill-ha-lista men... Har längtat i flera år efter en mindre UX och så gör de såhär. :( Det är ju knappast som att den kommer att komma med ett bättre urverk längre fram heller så det kan man inte vänta på.

Hade det varit ett vettigt urverk i så hade den hamnat längst upp i min vill-ha-lista men... Har längtat i flera år efter en mindre UX och så gör de såhär. :( Det är ju knappast som att den kommer att komma med ett bättre urverk längre fram heller så det kan man inte vänta på.
Man får väl skynda köpa en UX nudå innan de snålar in och ”uppgraderar” den med microjustering i clasp och ett sunkigt Ronda-verk… 🙈

Verkar ligga på $510. Jämfört med $360 mot gamla modellen.
https://www.watchbuys.com/store/pc/Sinn-Watch-Bracelets-c46.htm
Och det står uttryckligen att det inte går att köpa spännet separat. 👎 Inte mycket att hoppas på verkar det som.

Nåja, ingen stor grej egentligen. Det är ju bara att slänga på ett nato under de varma månaderna så löser det sig. Jag är fortfarande supernöjd med h-länken som helhet.

Och det står uttryckligen att det inte går att köpa spännet separat. 👎 Inte mycket att hoppas på verkar det som.

Nåja, ingen stor grej egentligen. Det är ju bara att slänga på ett nato under de varma månaderna så löser det sig. Jag är fortfarande supernöjd med h-länken som helhet.

Ja det var ju lite trist. Får hoppas att dom kommer på hur man tegimenterar det nya spännet så småningom ;) . "Initially" låter åtminstone lite hoppfullt, ifall det är tekniskt möjligt att bara byta låset.

"Although Sinn is announcing this new buckle now, the rollout to all bracelets and watch models will take several years.

Initially the buckle will only be available from Sinn as part of a complete bracelet, and only for these specific Sinn watch models:

Sinn Bracelet - 103, 203, 303 H-Link Steel - Quick Adjust
Sinn Bracelet - 104 St Sa H-Link Steel - Quick Adjust
Sinn Bracelet - 144 Steel - Quick Adjust
Sinn Bracelet - U1, U2, UX Non-Tegimented Steel - Quick Adjust
"

Men hörni, den manuella 103 var väl ändå skoj?
Håller med! I alla fall i det faktum att men släpper ett manuellt ur och hoppas att det kommer flera. Inte helt galet prissatt heller, i min mening.

Vad gäller U50 Hydro så kom man ju så nära, för att sedan bli "pyspunka". Ganska irriterande,,, Men den kommer väl antagligen att sälja bra ändå.

Nya spännet var ju också på tiden 😊

Tillbaka
Topp