Haha, nejdå, det var lika braAj förlåt! Men 104 brukar finnas rätt ofta på K&S
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, nejdå, det var lika braAj förlåt! Men 104 brukar finnas rätt ofta på K&S
Mmm bra!
5000m fortfarande.
Hmm, uppgifterna skiljer sig på @ERIKSON URHANDEL och Sinn. 41mm enligt Sinn och 40mm enligt Erikson. Är det så att boetten är 40mm och vridringen är 41mm? Sen står det 60 månaders batteritid hos Sinn och 7 år hos Eriksson. Man blir som sagt bra sugen...
Köp den så kan vi ta över efter några veckorGrymt släpp med U50 Hydro
Om du pratar om U50-boetten så är vridringen 41 och boetten 40.Hmm, uppgifterna skiljer sig på @ERIKSON URHANDEL och Sinn. 41mm enligt Sinn och 40mm enligt Erikson. Är det så att boetten är 40mm och vridringen är 41mm? Sen står det 60 månaders batteritid hos Sinn och 7 år hos Eriksson. Man blir som sagt bra sugen...
Japp, det var den jag menade. Tack!Om du pratar om U50-boetten så är vridringen 41 och boetten 40.
Det hade jag missat, fyfan va tråkigt. Hade hellre betalat en slant extra för ett HAQ-verk än att de skulle snåla in med ett Miyota…Det var ju ett trött jäkla urverk de har satt i U50 Hydro. Ett kvartsverk som normalt sitter i klockor som kostar mindre än 3 000kr hör inte hemma i en som kostar 30-35K... Varför har de gjort så när de har ett fantastiskt urverk i UX? UX är specat till +/-10 sekunder per år och urverket i U50 Hydro är specat till -10/+20 sekunder per månad. Vilket nerköp och inget jag vill lägga mina pengar på.
Helt ofattbart. Tror 99,99 procent av alla entusiaster - det vill säga en stor andel av Sinns kundkrets - tänker precis som du. HAQ-verket är ju halva grejen med UX. Totalt hjärnsläpp att snåla in på en sådan viktig detalj.Det hade jag missat, fyfan va tråkigt. Hade hellre betalat en slant extra för ett HAQ-verk än att de skulle snåla in med ett Miyota…
Håller med, nu gick jag från köpsug till protest och vill ha en UX igen Miyota-verk för närmare 30k är inte lockande…Helt ofattbart. Tror 99,99 procent av alla entusiaster - det vill säga en stor andel av Sinns kundkrets - tänker precis som du. HAQ-verket är ju halva grejen med UX. Totalt hjärnsläpp att snåla in på en sådan viktig detalj.
Personligen skulle jag mycket hellre köpa gamla UX än denna halvmesyr.
Det hade jag missat, fyfan va tråkigt. Hade hellre betalat en slant extra för ett HAQ-verk än att de skulle snåla in med ett Miyota…
På hemsidan står det Ronda 715 Li?Håller med, nu gick jag från köpsug till protest och vill ha en UX igen Miyota-verk för närmare 30k är inte lockande…
Oj menade Ronda såklartPå hemsidan står det Ronda 715 Li?
Det gör inte saken bättre.På hemsidan står det Ronda 715 Li?
Håller med, det är Grand Seiko quartz-priser. För 35k borde man få ett HAQ-verk.Det gör inte saken bättre.
Ronda Caliber 715 Watch Movement
Brand Ronda Caliber Number Ronda 715 Type Quartz, battery-powered Linges 11.5''' Diameter 26.20mm Height 2.5mm thick Dial Feet 2:30 and 8:30 Battery Cell Number 371 Claimed Battery Life 60 months Jewels 5 (Swiss parts variant has 1 jewel) Functions Central hours; central minutes; central...calibercorner.com
Inte ett urverk man förväntar sig i en klocka för 35 tusen...
Det där verket är mumma...Det var bättre förr...
955.652 description
ETA Thermoline 955.652
Hours, minutes, seconds.
Date in window.
Instantaneous change of date.
Battery « LITHIUM » type (U=3V ).
End-of-Life display (EOL).
7 Jewels.
Autonomy theoretic of battery :
180 months.