• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Pandion
2-Faktor

sinn103c_v726_5_1170_1170-AVLzMwx7lOUZO7KO.jpg
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
U50 hydro
  • Maße und Gewicht
    • Gehäusedurchmesser: 41,0 mm
    • Bandanstoßbreite: 20 mm
    • Gesamthöhe in Mitte der Uhr: 11,8 mm
    • Gewicht ohne Band: 72 Gramm
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det var ju ett trött jäkla urverk de har satt i U50 Hydro. :( Ett kvartsverk som normalt sitter i klockor som kostar mindre än 3 000kr hör inte hemma i en som kostar 30-35K... Varför har de gjort så när de har ett fantastiskt urverk i UX? UX är specat till +/-10 sekunder per år och urverket i U50 Hydro är specat till -10/+20 sekunder per månad. Vilket nerköp och inget jag vill lägga mina pengar på. 👎
 

Limeee

Diamant
Friends Of KS
2-Faktor
Det var ju ett trött jäkla urverk de har satt i U50 Hydro. :( Ett kvartsverk som normalt sitter i klockor som kostar mindre än 3 000kr hör inte hemma i en som kostar 30-35K... Varför har de gjort så när de har ett fantastiskt urverk i UX? UX är specat till +/-10 sekunder per år och urverket i U50 Hydro är specat till -10/+20 sekunder per månad. Vilket nerköp och inget jag vill lägga mina pengar på. 👎
Det hade jag missat, fyfan va tråkigt. Hade hellre betalat en slant extra för ett HAQ-verk än att de skulle snåla in med ett Miyota…
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Det hade jag missat, fyfan va tråkigt. Hade hellre betalat en slant extra för ett HAQ-verk än att de skulle snåla in med ett Miyota…
Helt ofattbart. Tror 99,99 procent av alla entusiaster - det vill säga en stor andel av Sinns kundkrets - tänker precis som du. HAQ-verket är ju halva grejen med UX. Totalt hjärnsläpp att snåla in på en sådan viktig detalj.

Personligen skulle jag mycket hellre köpa gamla UX än denna halvmesyr.
 

Limeee

Diamant
Friends Of KS
2-Faktor
Helt ofattbart. Tror 99,99 procent av alla entusiaster - det vill säga en stor andel av Sinns kundkrets - tänker precis som du. HAQ-verket är ju halva grejen med UX. Totalt hjärnsläpp att snåla in på en sådan viktig detalj.

Personligen skulle jag mycket hellre köpa gamla UX än denna halvmesyr.
Håller med, nu gick jag från köpsug till protest och vill ha en UX igen😂 Miyota-verk för närmare 30k är inte lockande…
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
På hemsidan står det Ronda 715 Li?
Det gör inte saken bättre. 😢


Inte ett urverk man förväntar sig i en klocka för 35 tusen...
 

David71

Guld
2-Faktor
Det gör inte saken bättre. 😢


Inte ett urverk man förväntar sig i en klocka för 35 tusen...
Håller med, det är Grand Seiko quartz-priser. För 35k borde man få ett HAQ-verk.
 
Topp