Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra fråga, tar det vidare och återkommer.@ERIKSON URHANDEL, hur är svärtan i tavlan och det vita på visarna på U50 Hydro jämfört med UX? Jag tycker UX upplevs lite svag i kontrasterna, troligen på grund av oljan, och skulle önska att U50 var mer kontrastrik.
Klassik 12 klär verkligen i läder. Snyggt band och fin färg..Nytt band, specialbeställt från @Ragnr här på forumet, till Klassik 12. Väldigt nöjd med hantverket och måtten (70x110) som inte är helt lätt att jaga rätt på utan att gå custom.
Det känns väldigt mycket som att du är tillbaka i tråden @perhog !!Klassik 12 klär verkligen i läder. Snyggt band och fin färg..
Ett gammal arkivfoto på min med alligator.
Vi får väll se... har inte så många Sinn klockor..
Jag personligen är nog utan Sinn inom kort. Kommer ändå vara hangarround här vare sig de andra vill det eller inte, och jag tror jag talar för alla när jag säger att alla vill att du är det med!Vi får väll se... har inte så många Sinn klockor..
Klassik 12 klär verkligen i läder. Snyggt band och fin färg..
Ett gammal arkivfoto på min med alligator.
”Inte så många” - fler än en iallafall. Slutförvaret är väl intakt?Vi får väll se... har inte så många Sinn klockor..
nja... jo... men ändå”Inte så många” - fler än en iallafall. Slutförvaret är väl intakt?
absolut en keeper. en av de bättre LE som sinn har släpt. Bara den senaste slår klassik 12Jag tycker den funkar på mycket! Kör mest kalvläder själv, men rullar en hel del på Sinns originalgummi som jag tycker är riktigt lyckad kombination.
F-länken gör den till en glitterbomb, men funkar som bra kontrast när man får feeling, och till bjärt kontrast till de borstade oysterlänkarna jag ffa. varvar Klassik 12 med.
Kommer köpa till både alligatorläder och H-länk vad det lider. Klassik 12 är en keeper.
Har börjat omvärdera detta med klockor. Egentligen har det inte hänt något på de senaste 40 åren. Varför köpa en svindyr Omega/rålex eller till och med en Sinn när man kan komma över en Constelation från 60 talet för en bråkdel av priset i perfekt sick som håller tiden bättre än många moderna klockor, de är dessutom cronometerJag personligen är nog utan Sinn inom kort. Kommer ändå vara hangarround här vare sig de andra vill det eller inte, och jag tror jag talar för alla när jag säger att alla vill att du är det med!
Nja. Den senaste är bra, men inte så bra. Men subjektivt, så antar att man kan stanna där.absolut en keeper. en av de bättre LE som sinn har släpt. Bara den senaste slår klassik 12
det har du rätt i men är man 70 tals nörd som jag så är den nya en hitt.Nja. Den senaste är bra, men inte så bra. Men subjektivt, så antar att man kan stanna där.
Lustig historia kring 13.Fler kronografer.
Jag har haft några nyförvärv på sistone, så nu var det alldeles för länge sedan jag hade Sinn på armen. Men jag gillar ändå att hänga här i tråden, oavsett vilket klocka som bärs. Så jag hoppas du inte överger oss även om du blir utan. Man kan ju alltid snacka Sinn även om man inte har nya bilder att lägga upp. Tids nog har du nog en frankfurtare i lådan igen ska du se.Jag personligen är nog utan Sinn inom kort. Kommer ändå vara hangarround här vare sig de andra vill det eller inte
Ref?tråden behöver fler kronografer
En av 13 s stora mysterium och folket vallfärdar till Frankfurt och kräver svar! Jag gissar att man ville ha en cleanare tavla och menade att det var en mindre uppdatering/förändring och i data-anda blev det en .1.Lustig historia kring 13.
Varför var den borta i några månader och så kom den tillbaka utan siffror, ja med en .1
Sinn 103.201 Limiterad 200 ex för chronos magasin, släptes förra året på hösten.
Riktigt snygg!Sinn 103.201 Limiterad 200 ex för chronos magasin, släptes förra året på hösten.
Jag förstår det helt och hållet, men klockor är ju även design. Design är mode som förändras med åren, ibland till det bättre, ibland till det sämre.Har börjat omvärdera detta med klockor. Egentligen har det inte hänt något på de senaste 40 åren. Varför köpa en svindyr Omega/rålex eller till och med en Sinn när man kan komma över en Constelation från 60 talet för en bråkdel av priset i perfekt sick som håller tiden bättre än många moderna klockor, de är dessutom cronometer
Tack.Riktigt snygg!
Håller med men vem blir inte svag i knäna när tex omega börjar tillverka en speedmaster modell med 321 verket igen, Vintage vibbar men med ett helt nytillverkat verk. Jag börjar nog bli gammal, börjar mer och mer gilla gamla 70-tals klockor från tiden jag växte upp.Jag förstår det helt och hållet, men klockor är ju även design. Design är mode som förändras med åren, ibland till det bättre, ibland till det sämre.
Men sen är jag ändå med dig i resonemanget som premoon-ägare.
Jag älskar vintage, men jag är även nyfiken på vad den nya designen erbjuder.
Givetvis ska man hänga kvar i tråden oavsett Sinn i samlingen!Jag har haft några nyförvärv på sistone, så nu var det alldeles för länge sedan jag hade Sinn på armen. Men jag gillar ändå att hänga här i tråden, oavsett vilket klocka som bärs. Så jag hoppas du inte överger oss även om du blir utan. Man kan ju alltid snacka Sinn även om man inte har nya bilder att lägga upp. Tids nog har du nog en frankfurtare i lådan igen ska du se.
Gratiis i förskott!Givetvis ska man hänga kvar i tråden oavsett Sinn i samlingen!
Jag fyller faktiskt på med en Sinn till som borde dyka upp om några veckor. Nått som jag suktat efter rätt länge (ni som hängt i tråden några år kan nog luska ut vad det är, ska se om jag hålla mig från att yppa nått så blir det lite roligare för er ansra att fundera) - frågan är nu om jag ska idka slutförvarsverksamhet som @Jamterik och @perhog med mina då fem Sinnar eller låta några få lämna. Tiden får utvisa.
Sen vill jag bara fylla på med att jag saknar @Clark Kent - tänker att utifrån att hans konto består så kanske han återkommer med sin magiska vintagesamling vid tillfälle!