• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hur känner du för Rolex eminenta micromillimeter passning på ändlänkar? 😉😄
Screenshot_2024-02-26-12-39-27-202_com.sec.android.app.sbrowser~2.jpg
Screenshot_2024-02-26-12-39-12-694_com.sec.android.app.sbrowser~2.jpg
Screenshot_2024-02-26-12-39-50-266_com.sec.android.app.sbrowser~2.jpg
Mycket märkligt märke? Vad är det för något?? Rååålex, nej nytt för mig.😏

Mikrometer = 1000 del. Av dina bilder att döma är det åtskilliga 100 delar i glapp. Får du in ett hårstrå i springan pratar vi om 4-6 100 delar. Kollade på mina egna av samma märke och mätte med bladmått som gav resultatet 0,4-06 mm. Så var det med mikrometer passning. :)
ursäkta om jag raljerade men rätt skall vara rätt

Svårt avgöra om du är allvarlig. Men det där är ju ingen passning som du kallar det, utan en del i länkens design.

Och visst, argumentet "It's a feature, not a bug" kan man alltid slänga sig med. I det här fallet är det dock sant. I fallet ovan tydlig då det visar sig i samtliga tre individuella modeller. Sinns fall skiljer ju sig då H-länken linjerar mot vissa modeller, andra inte: Bug, not feature.

Att man sen inte gillar utförandet/featuren är en annan sak. 🙂

(Är inte ute på korståg mot Sinn här, håller dem högst av samtliga märken - men finns bra underlag för diskussion, och förbättringspotential enligt mig)

Svårt avgöra om du är allvarlig. Men det där är ju ingen passning som du kallar det, utan en del i länkens design.

Och visst, argumentet "It's a feature, not a bug" kan man alltid slänga sig med. I det här fallet är det dock sant. I fallet ovan tydlig då det visar sig i samtliga tre individuella modeller. Sinns fall skiljer ju sig då H-länken linjerar mot vissa modeller, andra inte: Bug, not feature.

Att man sen inte gillar utförandet/featuren är en annan sak. 🙂

(Är inte ute på korståg mot Sinn här, håller dem högst av samtliga märken - men finns bra underlag för diskussion, och förbättringspotential enligt mig)
Hear hear!

Tror fan inte det är meningen att jag ska ha en Sinn? Kom ut en 356 idag, grymt sugen på den modellen! Men var sen på bollen så det sket sig såklart. Likväl de andra 356 som kommit ut det senaste 🤦🏻‍♂️
Skrivit meddelande till han som säljer en 856utc som legat ute i åratal, inget svar överhuvudtaget? Vill han ens sälja skiten? Nä jag är inte SUR... 😉😄

Tror fan inte det är meningen att jag ska ha en Sinn? Kom ut en 356 idag, grymt sugen på den modellen! Men var sen på bollen så det sket sig såklart. Likväl de andra 356 som kommit ut det senaste 🤦🏻‍♂️
Skrivit meddelande till han som säljer en 856utc som legat ute i åratal, inget svar överhuvudtaget? Vill han ens sälja skiten? Nä jag är inte SUR... 😉😄
Känner igen mig från när jag letade 856 förra våren och sommaren. Mycket frustrerande upplevelse... Kolla C24 när du tröttnar på att valsa runt på KS och Uhrforum. Kanske något dyrt men i princip bombsäkert när du är köpare. C24 håller pengarna i någon vecka från det att du tagit emot klockan, så du har gott om tid att kolla så att allt stämmer innan du godkänner köpet. Utbudet är svårslaget. Jag har köpt både nytt och begagnat från privatpersoner och professionella säljare och det har gått som en dans varje gång.

Tillbaka
Topp