Hahaha sjukt!Gratiis i förskott!
Ska bli roligt att äntligen få se en Finanzplatzuhr på rosa perlon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hahaha sjukt!Gratiis i förskott!
Ska bli roligt att äntligen få se en Finanzplatzuhr på rosa perlon
Håller med men vem blir inte svag i knäna när tex omega börjar tillverka en speedmaster modell med 321 verket igen, Vintage vibbar men med ett helt nytillverkat verk. Jag börjar nog bli gammal, börjar mer och mer gilla gamla 70-tals klockor från tiden jag växte upp.
OT bild, min första kronograf, från 1972 när jag tog mitt segelflyg cert (kanske därför jag fortfarande är kronograf nörd)
Vilken/vilka modeller tänker du på? Min upplevelse är faktiskt den motsatta, det vill säga att Sinns ändlänkar är de bästa jag provat. De har alltid linjerat riktigt fint mot boetten utan rassel och glapp. Mycket bättre än flera modeller från Longines i samma prisklass, eller Omega som ju kostar betydligt mer.Intressant diskussion ändå. Tycker att både du och @SpejsMan har poänger här.
det stör mig på samma sätt som Sinns H-ändlänkar är en mismatch mot flera boetter
Både 103 och 104, kanske någon ytterligare, men det är de jag noterat.Vilken/vilka modeller tänker du på? Min upplevelse är faktiskt den motsatta, det vill säga att Sinns ändlänkar är de bästa jag provat. De har alltid linjerat riktigt fint mot boetten utan rassel och glapp. Mycket bättre än flera modeller från Longines i samma prisklass, eller Omega som ju kostar betydligt mer.
Det har du rätt i! Borde varit en skarp kant istället. Vi pratade nog om olika saker helt enkelt. Jag menade kvaliteten generellt.Både 103 och 104, kanske någon ytterligare, men det är de jag noterat.
Notera hur fasningen är skarp/kantig på bandhornen insida jmf. ändlänkarna mjuka övergång. Tycker det är mycket mer påtagligt i verkligheten också, nu tog jag bara och zoomade in en arkivbild på random:
OBS! Pratar inte kvalitet. Där är jag med dig. Men extra störigt är det faktum att du kan lösköpa ändlänkarna till dessa modeller. I och med det borde Sinn enkelt kunnat anpassa dem, kan jag tycka.
Eller inte ;-)Hahaha sjukt!
Taskigt att säga det där.Både 103 och 104, kanske någon ytterligare, men det är de jag noterat.
Notera hur fasningen är skarp/kantig på bandhornen insida jmf. ändlänkarna mjuka övergång. Tycker det är mycket mer påtagligt i verkligheten också, nu tog jag bara och zoomade in en arkivbild på random:
OBS! Pratar inte kvalitet. Där är jag med dig. Men extra störigt är det faktum att du kan lösköpa ändlänkarna till dessa modeller. I och med det borde Sinn enkelt kunnat anpassa dem, kan jag tycka.
Det har du rätt i! Borde varit en skarp kant istället. Vi pratade nog om olika saker helt enkelt. Jag menade kvaliteten generellt.
På 856 ser det bättre ut:
Taskigt att säga det där.
Nu kan jag ju inte heller sluta se det...
Precis! De boetter med rundare bandhorn är inte det här något bekymmer.
Känslan är att länken ursprungligen är till dem, och att man inte orkat modifiera ändlänken till de andra.
En annan issue/OCD jag har är att borstningen avviker. Boetten, se 556 nedan, är cirkulär vilket avviker mot länkens borstning.
Det här är dock absolut ingenting som är unikt för Sinn, och märken i den prisklassen. Det är också enbart borstat utförande som det berör. Mig veterligen.
Förlåt!
Kan hjälpa dig med en 103a.
Det är därför jag slutat använda länkKan hjälpa dig med en 103a.
Ja, du har rätt även här!
Helt rätt!Det är därför jag slutat använda länk
Bästa kombon på dykare.
Sol i förmiddags! UX är med!
Ja isofrane är fantastiskt, konsumentverket borde införa försäljningsförbud på alla andra gummiband ;-)Bästa kombon på dykare.
Magiskt! 856 UTC är verkligen en OWG-klockan! Hoppas på många bilder i tråden!
Ny Sinn på armen! Sjukt nöjd.
Magiskt! 856 UTC är verkligen en OWG-klockan! Hoppas på många bilder i tråden!
Jag tänkte väl att den skulle säljas per omgående. 856 FTW! Helt klart OWG-material.
Ja den är grym. ✌ Hade brorsan men som nu blivit såld till annan tråd-medlem.
Håller med dig 100%Jag minns ett inlägg på WUS som gick ut på att alla klockor med separata ändlänkar är resultat av nödlösningar och att det bara är integrerade länkar à la Royal Oak och Nautilus som egentligen är fullständiga ur ett designmässigt perspektiv. Skribenten gick kanske något långt i sin avsky mot vanliga länkar, men kanske hade han också en poäng. Sådana här små detaljer tycker jag är väldigt fascinerande. Och det är ingenting jag någonsin skulle våga dryfta med någon annan - de tycker redan jag är störd som det är med alla dessa klockor som kommer och går...
Det sämsta med Uhrforum är helt klart eurokursen[Erledigt] - Sinn U50 am Stahlband aus 2023
Hallo zusammen! Als Privatperson mit zahlreichen positiven Bewertungen hier im Forum verkaufe ich meine Sinn U50 am Stahlband. Ich habe die Uhr neuwertig von Privat erstanden. Ursprünglich wurde sie im Juni 2023 direkt bei Sinn gekauft. Box, Garantiekarte, alle entnommenen Bandglieder und...uhrforum.de
Någon??
JeppDet sämsta med Uhrforum är helt klart eurokursen
Det är ju måndag…
Både 103 och 104, kanske någon ytterligare, men det är de jag noterat.
Hur känner du för Rolex eminenta micromillimeter passning på ändlänkar?Här spelar ju Rolex i en egen liga (kontra övriga varumärken), sett till den "vanliga" marknaden för armbandsur.
Jag köpte en Sub från AD förra året. Varför? Jo, för att få tillgång till designen var det det mest logiska valet. Enligt mig.