• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

God gissning, men jag har på nått magiskt sätt kommit på att UX är fin som den är, även om jag önskat E-lume :) Ingen har träffat rätt i sina gissningar… det är en….

IMG_6715.png

Destro 856 S UTC :cool:
Åh, så otroligt fin!

Verkligen. Konstaterade nyss att det bara var två Sinntrådare som skulle köra Sinn i OWGMARCH enligt listan, det bådar ändå för att sinntråden lever vidare även i mars!
Har själv svårt att motivera mig till att göra en sån grej. Varför göra det när man inte behöver, liksom? Full respekt till dom som kliver in i det dock :)

Lite cool eller??

Jag minns ett inlägg på WUS som gick ut på att alla klockor med separata ändlänkar är resultat av nödlösningar och att det bara är integrerade länkar à la Royal Oak och Nautilus som egentligen är fullständiga ur ett designmässigt perspektiv. Skribenten gick kanske något långt i sin avsky mot vanliga länkar, men kanske hade han också en poäng. Sådana här små detaljer tycker jag är väldigt fascinerande. Och det är ingenting jag någonsin skulle våga dryfta med någon annan - de tycker redan jag är störd som det är med alla dessa klockor som kommer och går...

1000006565.jpg
Intressant ståndpunkt! Har inte ens tänkt på klockors design ur det perspektivet.

Tillbaka
Topp