• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

vanman

Rolex
2-Faktor
IMG_6986.jpeg

856 S UTC passar även bra till skjorta! 😃
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Funderar på att köpa någon begagnad 103. Finns det något speciellt som man bör tänka på? Plexi vs safir? Skruvade kronor eller ej? Osv..
En toppenfin kronograf! Är supernöjd med min 103 (plexi). Skruvad krona är det på bägge, pushers är ej skruvade på 103 St.
Personligen tycker jag plexi-varianten är charmigare, utan glasbaksida dessutom. Glaset går enkelt att polera upp om det repas. Båda har 200m WR, så fungerar utmärkt till bad osv. om den är tryckt och godkänd! 👍
Köp, finns ingen roligare kronograf för begagnatpris.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
En toppenfin kronograf! Är supernöjd med min 103 (plexi). Skruvad krona är det på bägge, pushers är ej skruvade på 103 St.
Personligen tycker jag plexi-varianten är charmigare, utan glasbaksida dessutom. Glaset går enkelt att polera upp om det repas. Båda har 200m WR, så fungerar utmärkt till bad osv. om den är tryckt och godkänd! 👍
Köp, finns ingen roligare kronograf för begagnatpris.
Är inte plexin tjockare än safirvarianten?
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Varit sjukt svagt intresse på klassik 12an, kanske får överväga att släppa min andra klassik 😅
IMG_6382.jpeg
Om det är någon Sinn man ska behålla så är det klassik 12. Den är unik på många sätt. Riktig placering på snubbarna, applicerade index samt keramisk ytterring. Lägg där till att det inte tillverkades så många. Vist är det inflation med Sinn LE och att det just nu är risig marknad på det mesta men vänta något år då kommer klassik 12 att vara en av de mest eftertraktade modellen sinn har gjort i modern tid. Men vad vet en gammal gubbe som jag .
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Funderar på att köpa någon begagnad 103. Finns det något speciellt som man bör tänka på? Plexi vs safir? Skruvade kronor eller ej? Osv..

Jag använder ofta tidtagningen på mina kronografer och då tycker jag det verkar bökigt att ha skruvade pushers. Kanske ser lite fräsigare ut?
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Varit sjukt svagt intresse på klassik 12an, kanske får överväga att släppa min andra klassik 😅
IMG_6382.jpeg
Båda klockorna är riktigt fina och värda en bra peng. Svåra att få tag på. Har du is i magen så kan du säkert sälja för listpris. Annars snäppet under. Jag hade också övervägt att sälja klockan till en handlare i Tyskland (tyvärr) då köpkraften här på KS är låg. Hoppas jag har fel på den punkten för limiterade modeller är kul om de stannar på forumet.
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
När det finns skruvade pushers som alternativ, så är det ett bekymmer för mig.
Eller en möjlighet, köp med skruvade pushers, personligen tycker jag att det är ett mög.

Men huvudsaken är att du blir nöjd! Btw, jag har en 103a med skruvade, och har haft en utan med plexi, föredrar utan med plexi alla dagar i veckan.
 

fransl

Cartier
Vi har ju här trådar för svenska och internationella kändisars klockor, men jag kan inte minnas att jag sett någon Sinn bland dessa. Har vi några spotters som sett en Sinn bland känt folk?
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Vi har ju här trådar för svenska och internationella kändisars klockor, men jag kan inte minnas att jag sett någon Sinn bland dessa. Har vi några spotters som sett en Sinn bland känt folk?
Stefan Sauk med 856s UTC om jag inte minns fel, någon amerikansk wrestler har sportat U1 på Hot Ones och Epstein (😂) har ju synts med en 103 plexi.

I vilket fall.. flygarfredag så trevlig helg på er!
IMG_4491.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp