• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Oskar.D

Cartier
2-Faktor
Eftermiddagens kompanjon vid grillen
C8A118A6-A19E-4641-BC16-9628E8646CAF.jpeg
 
Hej!
Jag undrar finns det några Sinn dykare (Quartz) som inte är oljefyllda? (Tänkte att man slipper skicka in till Sinn varje gång man ska byta batteri)..😁
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Utför dom en service då samtidigt och byter packningar också eller bara batteribyte? Menar 3200kr bara för batteribyte låter dyrt...
Går inte göra annat än ”fullservice” på dom vad jag tolkat det, jag har ju en UX från 2015 som fortfarande går bra på orginalbatteriet, så 7 år är nog att se som en uppskattning om minst hur lång tid batteriet ska hålla…
 
Går inte göra annat än ”fullservice” på dom vad jag tolkat det, jag har ju en UX från 2015 som fortfarande går bra på orginalbatteriet, så 7 år är nog att se som en uppskattning om minst hur lång tid batteriet ska hålla…
Aha där ser man då är det inte dyrt. 9år på samma batteri det låter riktigt bra. Nu blir man ju lite sugen..😁
 
Går inte göra annat än ”fullservice” på dom vad jag tolkat det, jag har ju en UX från 2015 som fortfarande går bra på orginalbatteriet, så 7 år är nog att se som en uppskattning om minst hur lång tid batteriet ska hålla…
Fast såg nu på Eriksson ur att det har kommit en ny Sinn U50 Hydro på 41mm. Fast den har Ronda 715 urverk. Det är väl inge olja i dom? Är 715 ett bra urverk?
1000013844.jpg
 
Topp