• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Riktiga bilder på ett annat forum av ngn som besökte Sinn.

47635982zj.jpeg

47635983ct.jpeg
Nja, definitivt inte min smak i alla fall. Skönt med en release man inte behöver sukta efter. 😁
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Fick hem en nykomling igår.
Har haft modellen förr, men i ST SA-utförande. Alltså tjockisen. Den blev för knubbig för att jag skulle gilla den visade det sig.
Men nu när @Laddsladd släppte iväg sin ST så kändes det intressant igen.
Så nu sitter den på min handled ett tag, nytvättad, med putsat glas och nyruckat verk.
Blir kul att lära känna den! Dag 1 har gått som en dans i a f. 🙂
20240515_183315.jpg
 
Senast ändrad:

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Fick hem en nykomling igår.
Har haft modellen förr, men i ST SA-utförande. Alltså tjockisen. Den blev för knubbig för att jag skille gilla den visade det sig.
Men nu lär @Laddsladd släppte iväg sin ST så kändes det intressant igen.
Så nu sitter den på min handled ett tag, nytvättad, med putsat glas och nyruckat verk.
Blir kul att lära känna den! Dag 1 har gått som en dans i a f. 🙂
20240515_183315.jpg
Snyggt 😍
Behövde den ruckas eller var det bara finjustering?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Snyggt 😍
Behövde den ruckas eller var det bara finjustering?
Ja, i morse hade den tappat 10 sek sedan igår kväll, och när jag mätte upp den visade den sig ligga på minus 18 sek per dygn, så då fick jag justera den. Men det är väldigt enkelt att justera dessa verk, så det gick rätt snabbt. Och amplituden ser bra ut, så nu är det nog bara att rocka på. 🤩
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ja, i morse hade den tappat 10 sek sedan igår kväll, och när jag mätte upp den visade den sig ligga på minus 18 sek per dygn, så då fick jag justera den. Men det är väldigt enkelt att justera dessa verk, så det gick rätt snabbt. Och amplituden ser bra ut, så nu är det nog bara att rocka på. 🤩
Borde verkligen börja våga öppna klockor och rucka själv.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Ja, i morse hade den tappat 10 sek sedan igår kväll, och när jag mätte upp den visade den sig ligga på minus 18 sek per dygn, så då fick jag justera den. Men det är väldigt enkelt att justera dessa verk, så det gick rätt snabbt. Och amplituden ser bra ut, så nu är det nog bara att rocka på. 🤩
Oj. Jag märker aldrig sånt eftersom jag växlar ofta och klockorna stannar. Mäter aldrig avvikelsen separat. Skulle nog märka på Paneraien iofs när jag vrider upp den varje söndag. Särskilt en så stor avvikelse 🤔
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Borde verkligen börja våga öppna klockor och rucka själv.
Ja, första gången jag öppnade en Seiko velade jag ett bra tag innan jag kom till skott. Men om man är varsam, har en luftblåsa och en timegrapher så tycker jag inte att det finns så mycket att tveka på.
Och ett vettigt boettöppnarverktyg förstås.
 

Oskar.D

Cartier
2-Faktor
Barton Elite Silicone strap har jag varit sugen på i svart sen tidigare, verkar som att det finns en vit version också.

Edit: hittade på hemsidan


Arkivbild på 556 med vitt band
1000001205.jpg

Tycker fortfarande att det gör sig riktigt bra
Ja visst är det bra 👍 HirschTiger heter det. Vattentåligt med gummi på insidan och läder utåt. Oerhört skönt på sommaren.Tål 300 m så mer än klockan 😅


Tackar för mycket bra tips! Får ta en liten funderare men ett vitt gummi får det definitivt bli 👍
 

Kaffefredrik

Cartier
2-Faktor
Canvas eller sailcloth i riktigt fin kvalitet hade gjort sig bra tror jag. Typ Artem för sailcloth eller ett custom canvas från någon av våra duktiga KS-slöjdare. Så kan du slänga på Sinn-spännet för att behålla OEM-känslan.
Helt säker på att jag nyligen sett inlägg från någon av slöjdarna, men är inte människa att hitta det igen 🙄🙈
 
Topp