• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Det gäller att veta hur ens användningsmönster av klockan påverkar gången hos densamma.
Det tycks som att +2 - +3 sekunder med tavla upp i praktiken gör att den hamnar kring noll över dygnet.
20240516_202130.jpg
Vad är inom specs för en ny Sinn? Min fabriksnya 856 (SW300-1) gick +7 spd från jag köpte den till jag sålde den, ingen förbättring med användning alltså, som en del säger är vanligt. Det var jag aldrig nöjd med. Sämsta tidshållningen av alla Sinn jag haft. Kanske är jag bara bortskämd/tursam? +7 spd är väl helt okej antar jag, men alla andra Sinn har gått nästan perfekt.
 
Senast ändrad:

Dr. D

Patek
2-Faktor
Vem var det som letade efter en EZM2?


5699248-2ba1a943410199d42a36d085eeeef282.jpg
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Vem var det som letade efter en EZM2?


5699248-2ba1a943410199d42a36d085eeeef282.jpg
Dom dyker alltid upp när spargrisen är tom… 😭😭
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Vem var det som letade efter en EZM2?


5699248-2ba1a943410199d42a36d085eeeef282.jpg
Är inte det ett ganska bra pris ändå? De är inte så vanliga och den kommer fullset och nyservad
 

David71

Rolex
2-Faktor
Helt säker på att jag nyligen sett inlägg från någon av slöjdarna, men är inte människa att hitta det igen 🙄🙈


@oddface och @jankoxxx gör customband t ex.

Ni andra forumrävar kan väl fylla på med fler slöjdare?
Även @VanDusen gör bra band 🙂

Finns en tråd i Paneristi-delen om olika tillverkare, visserligen fokus på Panerai.

 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Även @VanDusen gör bra band 🙂

Finns en tråd i Paneristi-delen om olika tillverkare, visserligen fokus på Panerai.

Är det några på det här forumet som lägger stålar på band och även äger kompetens gällande band så är det Paneristisarna 😀
 
Topp