• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ska testa 0,3 % av uppgivet dykdjup 🤞

1000002086.jpg
Den kan nog inte bli somrigare än så 😊
 

fransl

Cartier
Jag frågade ju för ett tag sedan om någon sett Sinn-klockor på kända eller halvkända människor. Det är ju ett märke som går lite under radarn som en slags extra nördig variant.

Men det kanske blir ändring på det nu. För plagiat är ju den bästa sortens smicker, och om det görs en kinesisk kopia så måste det ju innebära att det finns en viss kundkrets ändå!


 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Gissar på exakt samma, vi har en förmåga att cirkulera våra ur i gruppen. Eller hur @seikosha & @Remofflan mfl ....
Jo, det får man nog tillstå. Har haft fyra 556, två 104, fyra-fem 103, en 203 och en 356. Om jag inte glömt någon.

Och har även köpt och sålt samma ex ett par gånger gällande 556 och 103. Men vad kan man säga? Jag är otålig. ;)
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Jag frågade ju för ett tag sedan om någon sett Sinn-klockor på kända eller halvkända människor. Det är ju ett märke som går lite under radarn som en slags extra nördig variant.

Men det kanske blir ändring på det nu. För plagiat är ju den bästa sortens smicker, och om det görs en kinesisk kopia så måste det ju innebära att det finns en viss kundkrets ändå!


Det finns en homage på 104 också, Yobokies S104 har jag för mig den heter. Den ser ungefär lika bra ut som den i videon, det vill säga: 😐 Man ser vilka klockor de försöker efterlikna, men proportionerna är så off att det mest ser konstigt ut. Det jag blir nyfiken på är vilken målgruppen är. Både 556 och 104 är ju ändå ganska affordable.
 
Topp