• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Marksan

Cartier
2-Faktor
Det finns en homage på 104 också, Yobokies S104 har jag för mig den heter. Den ser ungefär lika bra ut som den i videon, det vill säga: 😐 Man ser vilka klockor de försöker efterlikna, men proportionerna är så off att det mest ser konstigt ut. Det jag blir nyfiken på är vilken målgruppen är. Både 556 och 104 är ju ändå ganska affordable.
Yobokies (Seikoboy baklänges) har gjort flera Sinn-liknande Seiko mods (U1, 656; theyobokies.com). Men det är ju inte på något sätt kopior.
 

Kaffefredrik

Cartier
2-Faktor
Simskola, luftar 556 lite

1000002101.jpg
 

Emiel

Omega
2-Faktor
Länken åkte på idag... 😅 Sedan har jag även börjat spana in fine link som jag börjar tycka ser jävligt trevlig ut, är det flera som rockar 103an på fine link? Vad tycker ni om den jämfört med H-länk? 😀
20240802_164552.jpg
Har haft en 103 st sa, f länk var för lätt för den jämförd med hur pass chunky boetten är, låset på h länken gav balans. Plus lite mycket polering på f länken till dom här för en flieger kronograf i mina ögon.

Med det sagt, om du gillar det, kör på ;)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Länken åkte på idag... 😅 Sedan har jag även börjat spana in fine link som jag börjar tycka ser jävligt trevlig ut, är det flera som rockar 103an på fine link? Vad tycker ni om den jämfört med H-länk? 😀
20240802_164552.jpg
Jag har finelink på min 556. Den ser fräck ut, men är inte lika behaglig att bära, och svårare att få att passa bra, i en jämförelse med H-länken.
Skippa finelink skulle jag säga. Kan se bra ut på bild, men H är bättre.
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Jag har finelink på min 556. Den ser fräck ut, men är inte lika behaglig att bära, och svårare att få att passa bra, i en jämförelse med H-länken.
Skippa finelink skulle jag säga. Kan se bra ut på bild, men H är bättre.
Ja, den lockar verkligen på bild med sin "pilot-look" Får lite Breitling/IWC-vibbar av den, polerad/borstad.. Ja, du hajar nog! Men jag hör dig! 🤓
 
Senast ändrad:

louba

Breitling
2-Faktor
Någon som har ett bra tips på hur jag ska få på länken på klockan utan att repa sönder lugsen alldeles för mycket? Satt en kvart igår men gav upp…
 

vanman

Rolex
2-Faktor
S
Någon som har ett bra tips på hur jag ska få på länken på klockan utan att repa sönder lugsen alldeles för mycket? Satt en kvart igår men gav upp…
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
En bit tejp är mitt tips!
Bra tips!

Mitt tips är att spendera en slant och köpa ordentlig juvelerartejp (kaptontejp). Det är sådan de stora tillverkarna använder när de polerar boetter och länkar. Den är seg i konsistensen och lossnar inte lika lätt som vanlig kontorstejp. Mycket lättare att få bra resultat med. En rulle räcker förmodligen till en livstid av bandbyten!

 
Topp