• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Pandion
2-Faktor
IMG_7943.jpeg

Kastar in en bild till från igår på EZM3F
Högt upp eller?
 

ironcastle

Diamant
2-Faktor
Ni som har snurrbar ring, snurrar ni på den med jämna mellanrum för att jämna ut slitaget?

Min är ju osnurrad och nött mellan minut 50 till minut 7. Mest runt 55:an.

Övrigt just ingenting på resten av ringen.
Sen ser ju närbilder alltid värre ut än verkligheten.

20240808_104625.jpg
Aldrig för att jämna ut ev slitage. Nu är situationen förvisso den att jag dels är så försiktig att ringen i regel inte får några märken, dels byter så ofta att klockan inte sitter på så många dagar i sträck, vilket gör att risken för märken är liten.
Dock ska jag nämna att på den UX jag för ett antal år sedan köpte begagnad, så snurrade ringen åt bägge hållen därför att fjädern var utsliten. Det gör att jag inte skruvar "mer än nödvändigt" på vridringar i allmänhet. Det lilla UX-problemet löstes dock i samband med service då fjädern byttes.

Sen tycker jag precis som @vanman att ringen ska vara parkerad kl 12 när den inte används. Annat ser bara knäppt och oengagerat ut i mina ögon. Lite som kollegan på jobbet som har sin kvartskronograf igång hela tiden, förmodligen för att han vill se den stora sekundvisaren ticka... 😣
 

vanman

Guld
2-Faktor
5415413D-1229-4798-AA56-1777773EC79C.jpeg


Är sugen på Sinns canvasband. Någon som har och kan ge ett utlåtande?😁
Jag har ett till min 856! Det är av bra kvalitet, men personligen tycker jag det är för styvt. Tror dock inte jag är representativ utifrån att jag gillar perlon…
IMG_6897.jpeg
Utifrån vad jag sett på bilder så är dom ju väldigt lika dom som @Dr. D har från https://www.miros-time.de/ - där finns ju även en ”enkel-lagers” variant som jag tror skulle passa mig bättre personligen…
 
Senast ändrad:

R.Capac

Guld
2-Faktor
Jag har ett till min 856! Det är av bra kvalitet, men personligen tycker jag det är för styvt. Tror dock inte jag är representativ utifrån att jag gillar perlon…
IMG_6897.jpeg
Utifrån vad jag sett på bilder så är dom ju väldigt lika dom som @Dr. D har från https://www.miros-time.de/ - där finns ju även en ”enkel-lagers” variant som jag tror skulle passa mig bättre personligen…
Då säljer du ditt till @Socker till bästa priset👍
 

Socker

Basic
2-Faktor
Om du menar canvasbandet med läder på undersidan tycker jag det är riktigt bra. Det fransar sig ofrånkomligen på sidorna, så det är en look du måste gilla. Efter några dagar formar det sig riktigt fint runt handleden. Prisvärt skulle jag säga.
Om du menar canvasbandet med läder på undersidan tycker jag det är riktigt bra. Det fransar sig ofrånkomligen på sidorna, så det är en look du måste gilla. Efter några dagar formar det sig riktigt fint runt handleden. Prisvärt skulle jag säga.

Exakt. Det här är det jag behöver köpa då med andra ord. 😊


1E8A87C6-877E-4A37-B0C2-ED188E4DF267.jpeg
 

Socker

Basic
2-Faktor
Jag läste nog inte så noga utan tolkade utifrån bilden. 😝 Det var ju inte bandet på bilden han var sugen på…. Är ju dålig på att sälja saker också…

De där textilbanden har jag och brukar byta veckovis för att inte tröttna på klockan. 😜

Men canvasbandet i färgen sand är nog det som blir nästa inköp!😃
 

Omega21jul1969

Guld
2-Faktor
Har snöat in mig på olika canvas-band. Barton watch bands gör tunna band, passar 556 tex. Håller mycket bra utan frasande. Kör två för en denna helgen.


Eulit är medium tjockt. Passar flest klockor. Har ett på min 158 Bund.



Rios är tjockast och dyrast. Finns i 4 varianter. Med kontrastsöm (Ohio) eller matchande söm (Virginia, min favo). Sedan finns det i sliten variant med ovan två kombinationer på söm.

 
Topp