• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Prefab

Basic
158:an får lite sensommarsol!
IMG_0838.jpeg
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Skulle söka efter en klocka på Sinns hemsida. Helt omöjligt. Den förra var inte snygg men hade tysk tråkig funktionalitet. Den nya är nåt popigt modernt trams
Sökfunktionen är helt horribel. Man söker efter en särskild modell och får en massa träffar på putsdukar, luppar och annat bra att ha. Det tar fram surgubben i en minst sagt.
 
Sellita SW-500 rotorljud och vibrationer i handleden?

Jag har precis köpt en begagnad Sinn 356 som är drygt två år gammal. Jag reagerar på att rotorn känns väldigt tydligt på handleden när jag går runt och gör vardagliga saker. Speciellt om jag har det löst runt handleden är det väldigt irriterande. Har säkert haft 30 klockor med ETA 2824/SW-200 utan att tänka på rotorn alls. Är detta normalt med urverket eller är det något jag behöver åtgärda? Närmaste urmakare ligger 50 mil härifrån, så jag hade velat ha lite input från folk som har haft klockor med detta urverk.

Tack på förhand!
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Sellita SW-500 rotorljud och vibrationer i handleden?

Jag har precis köpt en begagnad Sinn 356 som är drygt två år gammal. Jag reagerar på att rotorn känns väldigt tydligt på handleden när jag går runt och gör vardagliga saker. Speciellt om jag har det löst runt handleden är det väldigt irriterande. Har säkert haft 30 klockor med ETA 2824/SW-200 utan att tänka på rotorn alls. Är detta normalt med urverket eller är det något jag behöver åtgärda? Närmaste urmakare ligger 50 mil härifrån, så jag hade velat ha lite input från folk som har haft klockor med detta urverk.

Tack på förhand!
Låter helt normalt. Många av oss älskar just det med 7750/sw500.
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Sellita SW-500 rotorljud och vibrationer i handleden?

Jag har precis köpt en begagnad Sinn 356 som är drygt två år gammal. Jag reagerar på att rotorn känns väldigt tydligt på handleden när jag går runt och gör vardagliga saker. Speciellt om jag har det löst runt handleden är det väldigt irriterande. Har säkert haft 30 klockor med ETA 2824/SW-200 utan att tänka på rotorn alls. Är detta normalt med urverket eller är det något jag behöver åtgärda? Närmaste urmakare ligger 50 mil härifrån, så jag hade velat ha lite input från folk som har haft klockor med detta urverk.

Tack på förhand!
The Valjoux Wobble! 💕

Här finns mer info om detta legendariska urverk:

 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Ivrig på köpa en 556A RS på H-länk…
någon som kan hosta upp pros/cons/personliga åsikter? 🥳
Jag har haft en sådan. Rolig ett tag men tröttnade. Blir lite för utspejsat med röd sekund och oversizade siffror. Kändes lite som en Mondaine Railway Watch på det sättet - när nyhetens behag lägger sig börjar man tvivla...

1000010591.jpg


Gillade 556 A RS jättemycket i början dock. Prova! Det kanske är din grej. Om inte annat bör den ju vara ganska lättflippad.
 
Topp