• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Birkhel

Guld
2-Faktor
Bandbyte på 103an
IMG_5296.jpeg
 

vanman

Guld
2-Faktor
Jag har dålig koll på vem som har olika Sinn modeller i lådan men har du provat U1 någon gång? Är denna likvärdig på armen? Saknar min gamla U1 men istället för att leta reda på en ny kanske denna är ett bra alternativ
Ingen fara, det är typ omöjligt att hålla koll på vad folk har i lådorna, finns ju en hel del här i tråden med rätt stora Sinn-innehav som kanske inte är superaktiva, men många modeller finns ju representerade! Jag har faktiskt en U1SE, skrollar du tebax någon sida finns det en aktuellt bild från häromdagen. Min upplevelse är att 856 är klart mindre än U1 och även om den upplevs stor utifrån hur den är utformad, men på bund som jag bär den idag är den jämförbar storleksmässigt.
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Jag har dålig koll på vem som har olika Sinn modeller i lådan men har du provat U1 någon gång? Är denna likvärdig på armen? Saknar min gamla U1 men istället för att leta reda på en ny kanske denna är ett bra alternativ
Den är 47,5 mm på längden, så den bärs hyfsat kompakt, även om en "all dial" alltid upplevs något större rent visuellt. Bandhornen är formade efter handleden och den är bara 11 mm tjock tack vare urverket och baklocket (i stål istället för safirglas, tack och lov). En riktigt bekväm och helt perfekt dimensionerad klocka som jag är snabb med att rekommendera till alla.
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Vänner
Har handlat lite nytt så något behöver gå. Kommer lägga ut min fantastiska 836 på K&S. Kommer på integrerat silikon med tegimenterat spänne. Tänkte om någon är intresserad kan man få lite heads-up. Bara att höra av sig.

En 43 mm storebror till 556 fast bättre i alla avseenden 😜
image.jpg
 
Topp