• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

1000005624.jpg

Hämtade min UX ur lådan då andra klockor fått mer tid på sistone. Vad jag först såg som fläckar på glaset verkar snarare vara AR släpp. Vanligt på Sinn? Har inte sett det på övriga klockor jag har.
Säker? Det är inte smuts eller fett?
Jag har ett tunt streck på kanten av glaset på min, det är allt. Tror jag råkade slå i den där.
Men det är inte ovanligt att jag tror att glaset skadats, men så visar det sig vara smuts.
 
1000005624.jpg

Hämtade min UX ur lådan då andra klockor fått mer tid på sistone. Vad jag först såg som fläckar på glaset verkar snarare vara AR släpp. Vanligt på Sinn? Har inte sett det på övriga klockor jag har.
Jag har under 17 år med Sinn haft en AR-incident. Det var 856 som fick ett märke som såg ut som en diffus torkad vattendroppe. Vet ej vad orsaken kan ha varit. Lösningen för mig blev iaf att polera bort yttre AR i väntan på ordinarie service. AR satt ordentligt!
 
Nej inte sett det på några av mina klockor heller. Minns inte vad jag höll på med sist jag använde klockan. Men minns inte att jag skrapat klockan i varje fall. Om det nu är smuts/fett vad vågar man prova med för rengöring? Testade diskmedel och etanol utan resultat.
Om det inte går bort med vare sig diskmedel eller etanol är det garanterat inte smuts eller fett, utan mer sannolikt repor. Jag skulle inte rekommendera att prova med starkare kemikalier än så med tanke på packningarna. Vore väldigt trist att skada en o-ring och få in fukt i boetten.
 
Om det inte går bort med vare sig diskmedel eller etanol är det garanterat inte smuts eller fett, utan mer sannolikt repor. Jag skulle inte rekommendera att prova med starkare kemikalier än så med tanke på packningarna. Vore väldigt trist att skada en o-ring och få in fukt i boetten.
Möjligtvis göra en @Dr. D och polera lätt med tandkräm och mikrofiberduk.
 
Jag har under 17 år med Sinn haft en AR-incident. Det var 856 som fick ett märke som såg ut som en diffus torkad vattendroppe. Vet ej vad orsaken kan ha varit. Lösningen för mig blev iaf att polera bort yttre AR i väntan på ordinarie service. AR satt ordentligt!
Ett litet märke hade jag köpt. Men här är det ju många mindre fläckar. Kan ju inte bara plötsligt hända tycker man.
 
Tillbaka
Topp