• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sennelier

Guld
2-Faktor
Är det någon som har en flaska Sinn gänglås till övers och som kan tänka sig att sälja till mig? Det spelar ingen roll om den är öppnad och använd. Jag betalar så klart för mig!

Eller vet ni om man kan beställa en flaska separat någonstans?

Ps. Pallar inte lägga ut en köpesannons för en så här pass nischad grej, hoppas ni kan förlåta en trådstammis, "friends in need".

1000010646.jpg
 

vanman

Guld
2-Faktor
Är det någon som har en flaska Sinn gänglås till övers och som kan tänka sig att sälja till mig? Det spelar ingen roll om den är öppnad och använd. Jag betalar så klart för mig!

Eller vet ni om man kan beställa en flaska separat någonstans?

Ps. Pallar inte lägga ut en köpesannons för en så här pass nischad grej, hoppas ni kan förlåta en trådstammis, "friends in need".

1000010646.jpg
Loctite 222 bör vara lagom stark, den är lila, tror dock att Sinns har en blå färg, men Loctite 242 (blå) blir ju stenhård….
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Loctite 222 bör vara lagom stark, den är lila, tror dock att Sinns har en blå färg, men Loctite 242 (blå) blir ju stenhård….
Jag brukar doppa halva länken i en mugg med hett vatten i 30 sekunder, då släpper även de mest envisa skruvarna. Vis av erfarenhet är jag nuförtiden väldigt försiktig när jag applicerar blå Loctite. En droppe på toppen av själva skruven och se till att inget hamnar på sidorna i hålet. Dagsljus, en bra pincett och gott om tid hjälper...
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Tycker inte den ser så farlig ut mht ålder. Jag brukar tycka det är konstigare om den är perfekt. Tycker vridringen ser väldigt fräsch ut. Kanske bytt?
Har sökt på numret för att försöka lista ut ålder men inte hittat ngt
 
Topp