• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Verkar som att den gav upp klockan 15, rakt av.
Inte värt att skicka till Sinn för det då?
Tja, det är väl upp till dig. Fördelen är väl att du med relativt enkelhet kan se vad det kostar i avgift på deras servicelista. Jag tror att du kan hitta den om du letar lite. Nackdelen är att du får betala frakten, och om jag inte minns fel var det senaste att de inte längre bistår med fraktsedeln ner, vilket de gjort tidigare.
Men eftersom det är ett standardverk hade jag nog valt att inte skicka till Tyskland utan gå lokalt. 556 är ju trots allt en enkel modell utan några speciallösningar ála Sinn i sig.

Tja, det är väl upp till dig. Fördelen är väl att du med relativt enkelhet kan se vad det kostar i avgift på deras servicelista. Jag tror att du kan hitta den om du letar lite. Nackdelen är att du får betala frakten, och om jag inte minns fel var det senaste att de inte längre bistår med fraktsedeln ner, vilket de gjort tidigare.
Men eftersom det är ett standardverk hade jag nog valt att inte skicka till Tyskland utan gå lokalt. 556 är ju trots allt en enkel modell utan några speciallösningar ála Sinn i sig.
320€ ex frakt skulle Sinn ha, inväntar svar från Urbrev också. Men det låter som att jag eventuellt lämnar in den hos lämplig urmakare i Göteborg :)

Fortfarande som ny trots flitigt nötande!
1000007831.jpg

Ibland funderar jag på att sälja UX. Bara för att den är så jäkla bra att inga andra dykare klarar jämförelsen. Det blir liksom inga köp även om det dyker upp roliga och prisvärda alternativ för jag vet att de fort lät blir förpassade till lådan.

Eller så är man som en vanlig person och bara är nöjd när man hittat rätt.

(Och ja, jag vet att Panerai definitivt är dykare på sitt äldre sätt men det räknas liksom inte)

Ibland funderar jag på att sälja UX. Bara för att den är så jäkla bra att inga andra dykare klarar jämförelsen. Det blir liksom inga köp även om det dyker upp roliga och prisvärda alternativ för jag vet att de fort lät blir förpassade till lådan.

Eller så är man som en vanlig person och bara är nöjd när man hittat rätt.

(Och ja, jag vet att Panerai definitivt är dykare på sitt äldre sätt men det räknas liksom inte)
Känner helt klart igen mig i den tanken. Jag brukar ibland bolla idéen om att sälja av det mesta i klockväg och bara satsa på en till tre olika men har inte vågat än.

Tillbaka
Topp